Ga naar inhoud

Castratie bij 6 maanden of eerder?


mercy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een vraagje, ik ben gister met mijn twee konijntjes bij de DA geweest voor een consult + inentingen en wat vragen over de castratie. Ik heb een aantal verschillende dierenartsen gebeld en overal kunnen ze Mercy rond de 4/5 maanden castreren. Nu zei de DA waar ik gister was dat ze het liever pas bij 6 maanden doen ivm de narcose en de risico's, omdat bij 4/5 maanden hun lever etc nog niet volgroeid zijn. Ik weet nu niet of ik toch naar een andere DA moet gaan om te informeren of het wel nu kan. Mercy is nu 4 maanden. Wat denken jullie? Wachten tot hij 6 maanden is, wat betekend dat hij en het andere konijntje (voedster) nog 4 maanden apart moeten of naar een andere DA gaan die het wel nu kan doen?!

 

Alvast bedankt :D

 

 

Groetjes Stefanie
Mercy & ChiChi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook twee kleintjes zitten van nu 16 weken (4mnd) die ik opvang. Vroeg rommelen met de hormonen kan ook invloed hebben op het (vol) groeien van je konijn. Mij werd het afgeraden het bij 4mnd al te laten doen, het enige nadeel is dat ze inderdaad langer gescheiden moeten blijven.

Hier een beetje een probleem omdat ik ze niet in aparte ruimtes kan houden en ze elkaar dus kunnen zien wat zorgt voor de nodige ontsnappingspogingen.

Als het kon zou ik ze bij voorkeur uit elkaars zicht halen.

De meningen zijn erover verdeeld, ik zou je goed inlezen en wellicht krijg je hier goede tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .