Ga naar inhoud

Star der sterilisatie A.S woensdag!


Djohn

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Om zeker te zijn dat er nooit maar dan ook echt nooit een nestje mogelijk is als ik iemand anders er op laat passen en dat iemand dan" per ongelijk een ongecastreerd mannetje bij zet die in eens voor een nestje zorgt" (Is niet per ongelijk vast mensen vinden het heel leuk zo'n nestje ik niet. heb al aan 2 konijnen genoeg aan!)>

 

Ik wil graag zeker zijn dat er nooit een nestje mogelijk is. en dat star langer kan leven! Ik vertrouw anderen mensen niet als ik ze niet ken... als er in eens een nestje komt... dat zou klote zijn... vandaar dat ik haar laat behandelen.

 

 

Spider is al een exram  

 

Een vraagje waar moet ik opletten na de sterilisatie van star? 

Moet spider en star apart? 


Geen houtkorrels in de wc's? 

 

 

hebben jullie  tips wat ik verder moet doen? 

Waar moet ik opletten?

 

ik heb die dag vrij gevraagd. dus ik heb genoeg tijd! om op te letten! 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze gewoon samen zetten als ze thuis komt, het is fijn dat haar maatje er dan is en die kan haar warm houden. Voor konijnen is het belangrijk dat ze op temperatuur blijven, een snuggle safe neerleggen oid. Wel belangrijk dat ze zich rustig houdt en niet springt etc ivm de wond. Voor voedsters kan het wel een paar dagen duren voordat ze zich goed voelen. Je zal iets van pijnstillers meekrijgen en in de gaten houden dat ze goed eet, anders dwangvoeren ook al heb je het idee dat iets eet. Belangrijk dat de darmen weer op gang komen. Ik dwangvoer altijd wat de dag van de narcose want dan zijn ze het snelste er weer bovenop.

Ivm de wond zou ik goed uitkijken, mijn voedster kreeg een plakker erover heen en is er niet aan geweest. Hier op het forum heeft iemand zijn konijntje verloren omdat die de hechtingen eruit had gehaald en een stukje darmen. Ze kunnen haar een jasje ( weet even de naam niet meer) aan doen bij de da of er zelf eentje regelen.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd lekker bij elkaar zetten, mijn voedsters hebben na hun sterilisatie ook niet aan hun wond gezeten maar dat moet je wel even goed in de gaten houden. Ik heb een kruikje in hun verblijf gelegd voor als ze het koud hadden, misschien heb je daar nog wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even opletten of het goed gaat als ze samen zitten. Bij mij werd er gevochten, waarschijnlijk omdat ze zo anders rook door de dierenarts, hij herkende haar denk ik niet goed. Ik heb haar toen een tijd apart gezet en pas weer gekoppeld toen ze helemaal beter was.


 


Mijn voedster kreeg ook een soort rompertje mee, een 'medical pet shirt', zodat ze niet aan haar hechtingen kon knagen. Misschien krijg jij dat ook? Moet je wel voor betalen, maar ik vond het wel handig.


 


Ik had geloof ik wel houtkorrels in de wc, weet het eigenlijk niet meer.


 


Heel veel succes ermee, het is toch altijd een beetje spannend!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even opletten of het goed gaat als ze samen zitten. Bij mij werd er gevochten, waarschijnlijk omdat ze zo anders rook door de dierenarts, hij herkende haar denk ik niet goed. Ik heb haar toen een tijd apart gezet en pas weer gekoppeld toen ze helemaal beter was.

 

Mijn voedster kreeg ook een soort rompertje mee, een 'medical pet shirt', zodat ze niet aan haar hechtingen kon knagen. Misschien krijg jij dat ook? Moet je wel voor betalen, maar ik vond het wel handig.

 

Ik had geloof ik wel houtkorrels in de wc, weet het eigenlijk niet meer.

 

Heel veel succes ermee, het is toch altijd een beetje spannend!

 

De konijnen zitten nu al te vechten zowat... Star zit vaak al te rijden op spider sinds de lente op komst is... ze rennen elkaar achteraan rennen rondjes om elkaar heen buiten in elkaars buik. meer niet eigenlijks. haal ze nooit uit elkaar. ze lossen het zelf wel op.   daarna liggen ze gezellig weer in de wc samen wat ik niet snap dat het gezellig is in een vieze bak :P 

 

Achja  geld speelt geen rol als ze maar gezond is!  

Ben ik nu een beetje een voorbeeld geworden hoe het wel moet? 

Star is ook zo'n lieverd!   Jeetje wat had ik een verkeerd beeld van konijnen van de opvang! Ik haal ze voortaan daar! 

 

Spider is van nature schuw helaas. Maar dat zijn mannetjes konijnen in het algemeen toch???  Vrouwtjes zijn toch liever dan mannetjes konijnen? Willen aandacht aaien enzovoort?

Ik pak ze nooit op   dusja ligt aan het karakter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het mannetje de sullige lieverd. Maar hij vielt het vrouwtje dus aan en die had natuurlijk nog een hele nieuwe buikwond dus ik wilde dat ze voorzichtig aan deed. Ze mocht ook niet springen en rennen enzo in het begin, dus ik heb haar in een hok opgesloten totdat ze van de dierenarts weer gewoon alles mocht. Dat was ook wel makkelijk met medicijnen geven want daardoor hoefde ik haar niet echt te vangen, maar kon ik haar gewoon zo pakken.


 


En ja je doet het super goed! :yes:


Link naar reactie
Delen op andere sites

haal ze nooit uit elkaar. ze lossen het zelf wel op.  

 

 

 

Dat geldt natuurlijk niet als Star net geopereerd is. Ze is dan zwak en kan zichzelf niet verdedigen. Bovendien heeft ze een grote buikwond die ze open zou kunnen trekken met onverwachte bewegingen en heeft ze echt rust nodig om te herstellen. Als ze te onrustig zijn moet je ze dus echt uit elkaar halen.

Succes vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het mannetje de sullige lieverd. Maar hij vielt het vrouwtje dus aan en die had natuurlijk nog een hele nieuwe buikwond dus ik wilde dat ze voorzichtig aan deed. Ze mocht ook niet springen en rennen enzo in het begin, dus ik heb haar in een hok opgesloten totdat ze van de dierenarts weer gewoon alles mocht. Dat was ook wel makkelijk met medicijnen geven want daardoor hoefde ik haar niet echt te vangen, maar kon ik haar gewoon zo pakken.

 

En ja je doet het super goed! :yes:

Ja dat moet spider ook niet doen dan sluit ik hem op in het hok en star krijgt de ren dan. omdat ze ruimte nodig heeft. 

 

Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt natuurlijk niet als Star net geopereerd is. Ze is dan zwak en kan zichzelf niet verdedigen. Bovendien heeft ze een grote buikwond die ze open zou kunnen trekken met onverwachte bewegingen en heeft ze echt rust nodig om te herstellen. Als ze te onrustig zijn moet je ze dus echt uit elkaar halen.

Succes vandaag!

 

Dat is zo... Ik zou ze ook meteen uit elkaar halen als ik iets zie ik huur ook zo´n jasje voor star bij de dierenarts 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie wel! 
 

Star is al op temparatuur!!!!!!!!!! 

 

Geen kruikje dus!!!!!!

 

 

Star is net 30 min in der hok en ze eet al weer!!!! Ze houd van eten wist wel dat het goed kwam! 

Ze heeft nu een heel apart pakje aan tegen het likken van de wond. 

 

Spider en star zitten nu apart. Spider in het hok. star in de ren. dat moet helaas 10 dagen achja als ze maar weer beter is. 

 

jippie!!!!!!!!!!!! Star hoef ik niet te dwangvoeren!!!!!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo goed gaat zou ik persoonlijk ze gewoon samen laten, mits het rustig blijft natuurlijk. Super joh dat het zo goed gaat al!


 


Wat betreft je opmerking over mannetjes/vrouwtjes: Over het algemeen is dat juist precies andersom. O.a. door de invloed van hormonen en instinct zijn voedsters toch makkelijker wat schuwer en feller. Rammetjes zijn vaak rustiger en makkelijker. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo goed gaat zou ik persoonlijk ze gewoon samen laten, mits het rustig blijft natuurlijk. Super joh dat het zo goed gaat al!

 

Wat betreft je opmerking over mannetjes/vrouwtjes: Over het algemeen is dat juist precies andersom. O.a. door de invloed van hormonen en instinct zijn voedsters toch makkelijker wat schuwer en feller. Rammetjes zijn vaak rustiger en makkelijker. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

 

hmm dat zou wel kunnen inderdaad even proberen ze at maar een klein beetje een klein stukje hooi

 

bij mij is het andersom haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooh fijn dat ze alweer lekker thuis is en aan het eten is! Lukt het ook allemaal met het geven van de medicijnen? Of begin je daar morgen pas mee?

 

 

Ik begin er morgen mee. 

 

Star is aan  drinken en aan het eten maar nog wel heel weinig een paar plukjes hooi beetje  bix denk ik en beetje witlof meer niet. Dwang voeren hoeft toch niet meer? 

 

morgen middag proberen  met Spider los te doen Star moet bijkomen natuurlijk na zo'n operatie! Ze is een sterke voedster  net zo sterk als de baas!  Gaat wel heel snel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
er staat dat ik star op  handdoeken moet houden. Weet iemand of ook houtkorrels mogen? 

Ik heb ze net gemaild.  hopelijk komt ze er snel boven t mis der liefheid wel al! Ze is ook heel sloom maar das normaal na zo'n operatie ze is wel heel sterk voor een konijn 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen!



met star gaat het nu super ze eet en drinkt goed!!!


 


ze keutelt goed en ze plast ook goed. 


 


Alleen 1 ding...  Ik had net Spider en star los... wat gebeurde er... Spider ging rijden op star.... 


 


Was net te laat om te straffen.... Want hij duwde haar omver.... Zo zielig na zo´n operatie! 


 


De 2de x spoot ik hem nat op zijn rug omdat ik niet ben gediend dat hij Star pijn kan doen nu. 


 


Wat nu. Ze  gaan nu weer normaal met elkaar om.  Ze liggen weer naast elkaar. en zijn weer lief voor elkaar. 


 


Zou ik ze nou nog  bij elkaar laten en dat het opnieuw mogelijk is dat star  omver wordt geduwd door spider?


 


om moet ik ze even 10 dagen gescheiden houden? 



 


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey Allemaal! 

Het gaat nu super goed met Star! Der pakje is nu uit. De hechtingen zijn er uit ze is nog liever! 

Sterker nog Spider is veel aanhankelijker geworden!!! In eens veel liever. heel apart. 

Ach ja  heel fijn dus!    

Ben erg blij dat ik het heb gedaan! 

 

Groetjes Djohn 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .