Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik zie bij mijn konijntje al een aantal dagen dat hij kalen plekken bij zijn achterwerk in de buurt begint te krijgen, dus wel boven zijn staartje in de buurt.

Als ik er even aan gezeten heb, zie ik dat hij zich daar meteen begint te wassen/krabben, en zie ik ook wel een paar schilfertjes. Mijn konijnen hebben al eerder vlooien gehad, maar dit begon met kale plekken in de nek. Kan het zijn dat dit nu weer zo is? Of zijn ze in de rui i.v.m het voorjaar?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Oh sorry, nog wat informatie vergeten,

Hij zit samen met een ander konijntje, maar ze vechten niet. Ook zie ik eigenlijk geen losse haren in het hok liggen, en hij gedraagt zich nog normaal en gezond. :)

Geplaatst:

Oké bedankt voor de reactie! En nog een dingetje, wanneer ik hem daar aai, gaat hij het hooi likken wat recht voor hem ligt, heel apart. En hij wordt niet echt kaal, maar zijn vacht wordt op die plek veel dunner en veel zachter! Heeft dit dan ook met vachtmijt te maken, of is het toch de rui?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mijn nijn van 5 maand heeft ook kale plekken....eerst dacht ik dat het kwam door ruzie met vriendje, maar ze zitten nu apart en vandaag zag ik weer een kaal plekje......eronder zie ik gewoon huid. Ze is vandaag wel met hok naar buiten gegaan, kan het stress zijn???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .