Sabb3 Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Goedemorgen!Gister is mijn konijntje Moos gesteriliseerd, (NHD) Moos is 6 maanden oud. Ik ging gister met het konijn naar de dierenarts omdat ze bloed bij haar urine had en Moos moest meteen blijven. Nu heeft ze daar ook een nacht geslapen en de assistente vertelde dat ze goed at en dronk. Nu zijn we 3 uurtjes thuis en zit ze alleen maar stilletjes in een hoek, de pijnstiller had ik op een stukje banaan gesmeerd aangezien dwangvoeren lastig gaat bij haar maar de banaan heeft ze maar half op. Nu heeft ze misschien 5 keutels in haar wc-tje liggen maar eet nog eigenlijk niet... Moet ik me zorgen maken? Of kan dit allemaal nog van de operatie en narcose zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!!
Sabb3 Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 Ze eet al iets meer, maar nu het volgende probleem... Ze wilt geen pijnstiller en antibiotica, met drie man geprobeerd maar ze bijt en valt aan. Nu is het grotendeels wel in haar bekje terecht gekomen, maar is het heel erg dat ze niet alles binnen heeft ? :(
Gast Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Wat lastig dat ze niet meewerkt, maar aan de andere kant is het wel een goed teken dat ze zich zo verzet. Wat je zou kunnen proberen is de medicijnen met iets mengen wat ze wel heel lekker vindt en dat via het spuitje geven, soms trappen ze daar in. Anders is het ook nog een optie haar tussen je knieën te klemmen, een hand over haar ogen te leggen en dan het spuitje geven. Dit werkte bij mijn terrorvoedster altijd heel goed. Als ze beetjes eet dan is het voor de pijnstilling niet zo erg dat niet alles binnen gekomen is, maar antibiotica is toch wel belangrijk om goed binnen te krijgen.Beterschap voor Moos en succes.
Aanbevolen berichten