Ga naar inhoud

Konijn ziek


yolan

Aanbevolen berichten

De zak kun je gewoon opmaken hoor, dat is geen punt. :) Het is zelfs wel handig om er nog wat van te hebben als je op ander voer zou willen overstappen, want dan kun je het mengen. Dan kan je konijn er goed aan wennen. Nu geeft het wisselen van biks lang niet altijd problemen hoor, maar liever voorkomen dan genezen ;) .


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf Science Selective en Trovet (SS voor mijn 'gezonde' konijn, Trovet voor degene met haakjes) en dat is allebei erg goed voer.
Trovet kun je halen bij de dierenarts, SS ook gewoon in de winkel. Maar het loont nog wel eens even op internet naar aanbiedingen te speuren. De Bunnywinkel hier heeft nog wel eens een actie, maar ook andere websites en zelfs sommige konijnenopvangen hebben dat eens in de zoveel tijd. (Daarover kan ik je anders wel even een prive berichtje sturen, want openbaar reclame maken mag niet ;) )

En hooi.... ik haal het gewoon bij de dierenwinkel (Vadibed heet het geloof ik) maar ik kijk vooral of het hooi een enigszins groen qua kleur is (een beetje gelig is niet erg hoor, maar hoe geler = hoe droger is het vaak. Het moet niet op stro lijken) en of het nog een beetje sprieten zijn, en niet de hele boel geplet en daardoor ook heel stoffig is.
Merk maakt meestal niet zo heel veel uit, tenzij je echt kruidenhooi wil voeren, maar dat zou ik pas doen als ze anders geen hooi willen eten, want ze raken er nog wel eens verwend van ;) .
Ik weet niet of je in een 'landelijke omgeving' woont, maar er zijn ook Bunnybuncher's die hun hooi bij de boer halen. Is vaak een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben op 10 min fietsen (wss iets minder) een boerderij. Science Selective kan ook gewoon voor een konijn die haakjes heeft gehad?


Bedankt voor de tip van het hooi. Want ik heb nu hooi van Barn-I en daar zit (als ik het goed heb) lupine in. Er zitten namelijk heel veel paarse geplette bloemetjes in.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn die steeds een haakje krijgt door een scheve kies. Vorig jaar is hij 4 x daarvoor behandeld, oktober de laatste keer. Nu afgelopen vrijdag weer. Hij krijgt ook ss, alleen 10 A 15 gram per dag. Minder dus wat wordt geadviseerd. Nu moet hij meer hooi eten en dat is beter voor zijn gebit. Het is even uitzoeken wat het beste werkt. Trovet heb ik nooit geprobeerd. Ik ben in ieder geval blij dat er nu een langere tijd tussen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier ook een konijn met haakjes, na het overstappen op trovet hoefde het 1 keer in de 2 maanden, anders moest ze zowat iedere maand worden geholpen.


 


Ik bestelde het bij medpets, vandaag voor 17 uur besteld, morgen in huis (wel door de week bestellen dan he ;) ). Een zak van 1,5 kg doe je best lang mee vind ik. Ze is eind december overleden en de bak begint nu pas bijna leeg te raken, en ze eten er met 2 van.


Link naar reactie
Delen op andere sites

SS kan ook voor een konijn dat haakjes heeft (gehad), maar ik gebruik net zoals Domino Trovet, want dat is een wat hardere brok dan SS. (Daardoor lijken de kiezen wat beter af te slijten. Het is geen wondermiddel, maar elke keer dat mijn konijn nu minder naar de dierenarts moet om haakjes weg te halen is mooi meegenomen :) ) .
Qua kwaliteit ligt het verder wel ongeveer gelijk hoor, maar SS is gewoon een stuk zachter om te kauwen. Voor mijn gezonde konijn gebruik ik het wel, want het is iets goedkoper dan Trovet.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .