Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In januari kwam Jelly bij mij. Zij had ruzie gehad en haar oog zat dichtgeplakt met pus en zag er niet goed uit. Dierenarts heeft de wond schoongemaakt en toen kwam ze bij mij in de pleeg. 

Een dag nadat ze hier was hing de achterhand. Poten sleepte over de grond en plaste zichzelf helemaal onder. Weer naar de dierenarts advies; Rust. Waarschijnlijk had ze een verkeerde beweging gemaakt in haar tralieskooi en had hierbij (hopelijk) een rugwerveltje gekneusd. Dit zou met rust en pijnstilling over moeten gaan. Jelly ging in een transportkoffer verblijven omdat er ook verdenking was van EC. Een transportkoffer geeft weinig prikkels wat voor EC bevorderend is. Om de zoveel uur kreeg ze een schone handdoek om op te liggen. 

Achteraf gezien was dit niet de juiste beslissing maar haar rug genas wel. Nu moest ik haar gaan wassen. En tot mijn verbazing hingen er ineens 2 ballen naast haar geslacht. 

Jelly werd vanaf die dag Jelle maar de ellende werd er niet minder op. 

Hij had urinebrand en zijn "bol" waar zijn plasser normaal uitkomt was enorm gezwollen. Behandeling; Wassen, zalven met mellodermal zalf en Vaseline. Dit leek wel wat te helpen en de urinebrand ging over. Echter bleef hij 1 probleem houden.

Het gat waar normaal het plasser uit komt als je erop drukt was(of is altijd al) dichtgegroeid. Wederom naar de dierenarts die eigenlijk nog nooit zoiets gezien heeft. ZIj heeft het gat onder narcose opengescheurt(En hem meteen gecastreerd omdat hij toch onder narcose moest) Zijn plasser kwam er tijdens de operatie goed uit. Hij zag er een beetje vreemd uit en daar is waarschijnlijk ook de geslachtsbepaling op verkeerd gegaan. Toen de dierenarts mij een paar uur na zijn operatie wilde laten zien dat het open was kwam zijn plasser er wederom niet meer uit. 

Ik moest het elke dag open houden zodat de huid goed dicht zou groeien maar niet aan elkaar. Dit ging een paar dagen goed tot ik merkte dat het weer dichtgroeide. Toen ben ik begonnen met in het gat te zalven met cavasan zalf. Dit ging goed maar de dierenarts raadde toch aan hier mee te stoppen omdat ik dat niet de rest van zijn leven kan blijven doen. Nu ben ik een aantal dagen gestopt met zalven en zit het gat weer dicht, plast hij zichzelf weer onder en begint hij weer te stinken. 

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Of belangrijker wat er aan gedaan kan worden?

Hier een foto van een weekje zalven. 
De urinebrand is ver weg maar nu begint hij weer te 'lekken' doordat het gat weer ver dicht zit druppelt het eruit in plaats van dat hij van zich af kan plassen. Hij gaat ook niet zitten om te plassen, hij drupt gewoon tijdens het lopen...

De bol is nu wel een stuk kleiner maar groeit dus om één of andere mysterieuze reden elke keer dicht. :(

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .