Kleinester Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Hoihoi, Ik had even een vraagje over pijnstillers voor mn lieve konijntje.Ze is erg gevoelig voor gas en heeft dan ook al een paar keer een gasaanval gehad de afgelopen jaren.. Heel vervelend en een oorzaak is gewoon niet te vinden.Het gebeurde toevallig ook telkens in het weekend dus elke keer mocht ik lekker naar de weekenddienst toe met d'r, heb ik er wel voor over natuurlijk maargoed fijn is anders en voor haar ook!De laatste keer is nu volgens mij een jaartje geleden, maar vandaag is het weer misse boel.. Vorige keer hebben we van de dierenarts primperan gekregen om te geven als het dus verkeerd ging en dat heb ik nu ook gedaan. Ik begrijp dat dat een poosje duurt voor het aanslaat, maar ik vind het erg naar om haar zo in pijn te zien. Ik heb niets van pijnstillers gekregen van de dierenarts de vorige keer dus ik heb dat ook niet zo bij de hand om te geven. Ik vroeg me eigenlijk af wat ik haar kan geven om de pijn te verlichten en hoe ik hier aan kan komen. Ik zag wel verschillende middeltjes voorbijkomen op het forum, maar dit zijn allemaal middeltjes op recept.Is er iets wat ik kan kopen zonder recept om de pijn te verlichten? Of zeggen jullie, nee eigenlijk niet, beter naar de da om een receptje op te halen?
ElskeJunior Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 je kan beter naar de DA gaan voor recepten. (moet je wel naar een KKDA gaan)!
Gast Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Bij een konijn dat zo gevoelig is voor gas is het zeker wel verstandig die middelen in huis te hebben. Ik ben absoluut geen fan van zelfdokteren, maar als iets vaker gebeurt weet je op een gegeven moment wel hoe te handelen natuurlijk en dan is medicatie op voorraad hebben wel makkelijk. Vraag anders eens aan de dierenarts of je geen pijnstilling kan krijgen voor dit soort situaties?
Lonja Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Zou ook nu gewoon even de dierenarts bellen om pijnstilling op te halen.
Aanbevolen berichten