kikker Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Ik heb uit onze opvang een konijn mee genomen na huis .het konijntje zou vals zijn.vrijdag heb ik hem mee na huis genomen maar sinds die dag valt me op dat ze niet eet,.ook geen wortel ,appel hooi brok .vandaag nog niet gegeten .konijn ziet er vrolijk en levendig uit .maar zit nu wel wat ik moet gaan doen .want weet ook niet of het de dagen er voor in de opvang wel gegeten heeft.konijn zit er al vanaf woensdag.morgen ga ik toch de dierenarts opbelllen .maar wat vinden jullie?de keutels zij trosvormig en beetje vochtig
piccaso123 Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Ik zou naar de dierenarts gaan! misschien heeft ze wel een vertopping in haar darmen ergens of haakjes op de tanden.. er zijn allemaal aanleidingen naar waarom ze niet eet. je kan eventueel ook de groenten in een blender o.i.d. doen dan is het vloeibaar misschien eet ze dan wel?
kikker Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 nee ze wil helemaal niets ,heb het ook al als papje geprobeerd fijn te maken .ga morgen vroeg gelijk na de dierenarts toe
Eefje Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Een konijn dat niet eet verkeert in direct levensgevaar en moet zo snel mogelijk naar een dierenarts. Ik zou vanavond nog gaan. 1
kikker Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 ik kan niet weg 1 geen auto 2 me dochter ligt in bed te slapen en kan geen oppas krijgen nu .maak me nu wel echt grote zorgen
wupsie Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Mja...dat is een opvang veel dieren geeft grote kans op zieke dieren. Niet eten is ook wel basiskennis als het gaat om konijnen. Vind persoonlijk dat je al erg lang gewacht hebt voor je actie onderneemt. Het viel je vrijdag al op, waarom dan zondag je pas afvragen wat je moet doen? 1
kikker Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 ?ik heb haar vrijdag opgehaald .dus dan valt het niet op .zaterdag zag ik dat ze niet gegeten had .en dacht het komt van de stress en dacht eigenlijk vandaag gaat ze wel eten maar helaas nog niet .
Domino Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Een konijn dat langer dan een halve dag niet eet vind ik persoonlijk een spoedgeval. Of je moet weten wat er aan de hand is. Maar in dit geval weet je het niet en zou ik echt actie ondernemen voor je te laat bent. 3 dagen helemaal niks eten is echt foute boel in mijn ogen.
kikker Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 Ik ga morgen vroeg gelijk met haar na de dierenarts
Laura020 Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Wel apart dat je nog vindt dat ze vrolijk en levendig is terwijl ze niks eet. Weet je zeker dat ze niks eet, of zal ze toch wat hooi eten, vaak moeilijk te zien met hooi vind ik. Toen Roos kwam at ze ook eerste 2 dagen nauwelijks maar werd wel steeds beter. Dit duurt al een dag langer.Ik zou idd ook naar de da gaan als ze echt niks eet. Hoop dat het dan morgen niet te laat is..Succes ermee
wupsie Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Morgenvroeg actie is 3dagen te laat... of nou ja, misschien zelfs 5dagen.... of een konijn wel of niet eet is je eerste observatie bij het voeren. Niet alleen thuis, maar zeker in een opvang. Vind het dus vreemd dat je niet weet of ze in de opvang heeft gegeten. Of je nou zelf gevoerd hebt of iemand anders.En een konijn wat verder levendig is, is niet zo gestressed dat het daarom niet eet... een gestressed konijn zit gestressed in een hoekje...Daarnaast gaan de darmen stilliggen als ze niet eten, dus nee, na 2 dagen niet eten gaat een konijn niet uit zichzelf weer eten... basiskennis die je als opvang in huis moet hebben in mijn ogen...
kikker Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 Hoop ook niet dat het te laat is morgen .ik kan nu helaas echt geen kant op.heb me dierenarts al wel gebeld .en aangezien het nog heel levendig is en vrolijk in huis rond huppelt is dat een goed teken .ik ga morgen vroeg er gelijk heen ,kan zijn dat ze mischien toch iets gegeten heeft ,.heb hooi in zo bal hangen maar dat ze geen appel of wortel eet en en volgens mij ook geen brokken weg zijn .maak ik me zorgen is een heel klein poolkonijntje .ze mist een stuk uit haar oor heeft een kromme teen en allemaal plekjes in de vacht zie ik net of het oude wondjes zijn.
Caatje1988 Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 En ben je al geweest? Vraag me toch af hoe het nu is na dit topic gelezen te hebben...
Cleo en Jackson Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Ik vraag me idd ook af hoe het nu gaat, want mijn DA vind het al problematisch als mijn konijnen een paar uur niet eten, (daarbij gezegt dat ze normaal altijd doen alsof ze honger hebben maar dat geldt voor bijna ieder konijn) Ik hoop dat je inmiddels bij de DA bent geweest.
kikker Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Ik heb dwangvoer en met spuitje gekregen .Dit moet ik hem gaan geven en als ze vanmiddag voor 4 uur niet gaat eten moet ik om half zeven vanavond terug komen bij de dierenarts
CynthiatB Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Meer actie heeft de dierenarts niet genomen? Vind beetje vreemd om alleen maar dwangvoer mee te geven, helemaal als ze waarschijnlijk al sinds vrijdag niet heeft gegeten. Ook geen darmstimulerende medicijnen meegekregen?
Cleo en Jackson Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Wat is er onderzocht? hoe was de temperatuur, hartslag etc ? En heeft ze ook pijnstillers en darmstimulerende middelen gekregen?
kikker Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Nee helemAl niets enkel dwangvoer en als het nu niet gat eten straks terug
Cleo en Jackson Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Oké. Dat klinkt voor mij niet erg geruststellend..
wupsie Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 mij ook niet... klinkt niet als een DA waar ik vertrouwen in zou hebben....
Domino Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Ik geloof mijn ogen niet..... als ze al zo lang niet eet is er echt iets heel erg mis. En dan alleen dwangvoer....
ZaZa Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Geen idee of het logisch is dat een konijn dat al zo lang niet zou eten, toch levendig is én keutelt.....Dat komt wat onwaarschijnlijk over... Misschien valt het allemaal wel erg mee...
kikker Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Zaza dat zegt me dierenarts ook .Hij zegt wie weet eet et heel weinig hooi of wel van dat hennep strooisel in het hok .Hij vind het konijn erg opgewekt en levendig .En wil eerst dwangvoer geven kijken wat het gaat doen
Aanbevolen berichten