asti Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Geen dringende gezondheidsproblemen gelukkig maar vorige week vond ik niet-opgegeten bd keutels en vandaag weer. Ik denk dat ze van Flynn zijn. Hij eet ook meer omdat hij altijd naar me toe komt rennen en Senna soms wat afwachtender is.Hooi zie ik ze beiden regelmatig eten. Verder beiden kerngezond voor zover ik dat kan beoordelen.Gewoon wat minderen met biks en groente tijdelijk? Of gewoon voeren zoals gewoonlijk en het in de gaten houden?
ricksem Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 gewoon het zelfde houden en het in de gaten houden als je er meer ziet dan ff minderen met groente of met biks
Charita Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Hangt er vanaf of het altijd blijft liggen of je het nu eens een keertje tegenkwam.Hier laat 1 het ook wel eens liggen, dan vind ik ineens 2 dagen bdk's en daarna vind ik weer weken niks. Als het echt altijd blijft liggen kan het wel teveel voer zijn en kun je wat gaan minderen. 1
Loesah Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Ik zou wat minderen met voer. Wel gewoon onbeperkt hooi natuurlijk.
asti Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Geplaatst: 9 maart 2014 hum ik zag Flynn net een poging doen om z'n bdkeutels te eten maar het lukte niet en uiteindelijk heeft hij ze maar op de grond laten liggen. Ik ben gewend dat konijnen de achterpoten wijd doen en de kop tussen de pootjes door steken om het te eten... Flynn probeerde het van de zijkant, beetje lastig uitleggen. Het is een wat sullige NHD.. maar is dit normaal? Fysiek is hij verder prima in orde... rent, maakt binkies en bunnyflops, eergister nog zijn poten gecontroleerd en geen sorehocks of andere redenen die ik kan zien waardoor hij raar zou bewegen met keutels eten. Gister hebben ze geen groente gehad en vanochtend geen biks. Ik geef ze vanavond wel een paar biksjes voor de vitamientjes. Iemand een idee waarom hij ze laat liggen nadat hij het wel duidelijk heeft 'gezien' en blijkbaar geprobeerd te eten?
Lonja Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Ik zie ze ze hier ook gewoon vanaf de zijkant eten dus dat is technisch gezien geen onmogelijke eet-houding want ik vind nooit bdk.
Sammuis Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Dat zie ik hier ook wel gebeuren hoor....en meestal wordt het dan alsnog wel opgegeten, maar soms dus ook niet. Geen idee waar dat dan aan ligt. Misschien worden ze dan net gestoord ofzo voordat ze willen gaan eten? Ik ben een tijdje terug wel gaan minderen met de biks en juist wat meer groente gaan geven. En natuurlijk hooi, hooi en nog eens hooi (ik geef altijd 3 of 4 soorten). Maar ook dan gebeurt het nog weleens. Soms sla ik dan een biks maaltijdje over zodat er nog meer hooi gegeten wordt.
Aanbevolen berichten