Ga naar inhoud

Castratie Tobi!


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!


Maandag 3 maart word Tobi (mijn mannelijk konijn van bijna 6 maand) gecastreerd. Ik vind het best wel spannend en ook een beetje eng zo een castratie! Maar ik vertrouw de dierenarts helemaal! :)


 


Moet ik iets speciaals doen ? In zijn hok lakens leggen ? Tips zijn welkom! Ik ben ook van plan zijn vertrouwd lievelingsmandje mee te geven voor op te liggen want ik moet hem om 10h s'ochtends wegdoen en de DA zou in de de nademiddag bellen voor hem te komen halen want hij moet er eerst nog onder de warmtelamp!


 


Bedankt!


Shana


Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh, spannend!


 


Inderdaad niets op de bodem wat in de wond kan prikken (hooi, stro, aubiose...enz.). Lakens zijn een optie, maar Tobi moet ook ergens kunnen gaan liggen om af te koelen wanneer hij het te warm krijgt. 


 


Verder weet ik niet hoe 'dapper' hij is? De meeste rammen zijn al heel snel weer 't ventje, maar je zou maar een Boris hebben...*zucht*. Boris had, na zijn eigen castratie, een pijnstillende injectie gekregen, dit zou voldoende moeten zijn. Maar ach, hij had het zo moeilijk! Hij lag kwijlend onder het bed, wilde niet bewegen, niet eten, niks eigenlijk. De volgende dag ben ik terug gegaan voor pijnstilling en heb toen ook Boris meegenomen, maar er was niets met hem aan de hand. Eenmaal thuis hoopvol aan de slag gegaan met de medicatie, Boris begon weer te bewegen, was weer vrolijk...maar at nog steeds niet. Ik heb hem drie dagen moeten dwangvoeren (waarvan twee dagen met pijnstilling) voor 1 'kleine' ingreep.


Ik zeg dit niet om je bang te maken, hoor. Absoluut niet! Ik wil je alleen vertellen dat het ook anders kan lopen, ook al gaat de operatie gewoon goed. Zodat je niet in paniek schiet wanneer Tobi niet diezelfde avond al op de bank springt (bijvoorbeeld). Je zou kunnen overwegen om extra pijnstilling mee te nemen. Je hebt het waarschijnlijk helemaal niet nodig, maar in huis hebben kan geen kwaad.   :wink2:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is goed gegaan! Hij was zeer snel wakker. Thuis gekomen moesten handdoek er zo snel mogelijk er weer uit (hij trok hem weg) en tot nu toe heeft hij een wortel,beetje wortelloof , beetje witlof , snoepje en 2 biksjes gegeten. En een paar houtjes en een beetje water gedronken. Gaat dus de goede kan op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles zo goed gelopen is. Onze gijs mag woensdag de 26e. Zijn maatje is vorige week overleden en nu willen we graag een nieuw vrouwtje voor hem zoeken maar hij moet eerst " geholpen" worden. Vind het zo spannend vooral nu we al 1 konijntje moeten missen wil ik Gijs niet kwijt. Maar hij is zo zielig alleen en dat is ook niet goed voor hem. Dus afspraak gemaakt bij de DA en al info gevraagd bij een opvang in de provincie 2 weken na de ingreep mag hij daten.

Fijn hier te lezen dat het allemaal erg mee kan vallen en waar ik rekening mee moet houden.

Sterkte met het herstel.

Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .