Ga naar inhoud

Blindedarm keutels..


Shirley91

Aanbevolen berichten

Goede middag. 

De afgelopen dagen (op gister na) ben ik een paar keer een blindedarm keutel tegen gekomen.

Tenminste ik denk dat dit het is want het zijn kleine glimmende keuteltjes aan elkaar (maar niet donker gekleurd).
Ik heb nog niet weten te ontdekken of het van Freddy of van Patty is. 

Ik voer de konijnen altijd 20 gram per konijn (aparte bakjes) SS verdeeld over de ochtend en de avond (Beide dus s'ochtend 10 gram en s'avonds 10 gram).
Ook krijgen ze uiteraard onbeperkt hooi, de hele dag door. 
De eerste "blindedarm keutel" ben ik maandag tegen gekomen, op dinsdag avond heb ik besloten het groente dat ik geef af te wegen. Ik heb ze dinsdag avond in totaal 40 gr. witlof gegeven en 20 gram spinazie en beide een klein plakje wortel voor ik ging slapen. 
Woensdag ochtend vond ik evengoed nog de keutels, en heb ik besloten eens te kijken wat er gebeurd wanneer ik ze een dagje geen SS zou geven, alleen dus onbeperkt hooi en hun groente.
Gister (donderdag) ben ik geen enkele blindedarm keutel tegen gekomen, en s'avonds besloot ik ze toch weer een beetje SS te geven (beide 10 gram). 
Vanmorgen met hooi verversen ben ik er geen tegen gekomen,maar net ging ik weer even bij ze kijken en lag er toch weer één.

Nu is mijn vraag of dit kan liggen aan het voer dat ik geef, of is één van de twee gewoon snel afgeleid dat hij/zij ze perrongelijk gewoon laat liggen? 
Voor de rest keutelen ze wel goed en lijken ze me prima in orde. 

Ik heb nog een foto van de "blindedarm keutel" die ik zojuist vond, om even te laten zien wat voor kleur het heeft. 
1911845_10151885113221386_1335296292_n.j
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat is een blindedarmkeutel. Ik weet niet zo goed wat je er nu het beste tegen kan doen, teveel eten geef je ze niet zou ik zeggen. Eten ze de bdk's die ze hebben laten liggen soms nog wel op?

Nee ik heb nu eerder het idee dat ik ze te weinig dan te veel geef. 

Ik geef ze nu nog maar alleen s'avonds hun SS en voor de rest s'avonds ook nog hun groenten, de hele dag onbeperkt hooi en s'ochtends als ik wakker word een plakje wortel. 

Ik heb in de gaten gehouden of ze het later opeten, dit word soms wel en soms niet gedaan. 

Ik heb wel het idee dat ik er nu minder zie liggen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .