isislovechoco Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Hallo BB'ers, Ik zag gister opeens dat mijn konijn een kale plek op zijn voorhoofd had, tussen de ogen. Ik heb het goed bekeken en het is niet schilferig of droog, gewoon kaal. Vandaag ben ik weer gaan kijken en het plekje is groter geworden. Weten jullie wat het is?
CynthiatB Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Zit je konijntje alleen? Of heeft die een partner? Soms wil het wel eens dat het andere konijntje de ander heel erg likt op een bepaalde plek.Mijn eigen mannetjeskonijn heeft een tijdje een kaal oortje gehad omdat zijn vriendinnetje continu daar zat te likken.
isislovechoco Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Geplaatst: 21 februari 2014 Mijn konijn heeft een partner . Ik denk dat dat dan wel de oorzaak zal zijn!
CynthiatB Geplaatst: 21 februari 2014 Geplaatst: 21 februari 2014 Even goed in de gaten houden dan. Vaak zie je naar enige tijd wel weer de haartje terug groeien.Of eventjes opletten of de partner constant daar likt.Zolang het plekje er rustig uitziet, de huid mooi roze, geen schilfertjes, geen wond enzovoort hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken want de kans is groot dat de partner de boosdoende is!
isislovechoco Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Geplaatst: 25 februari 2014 Vandaag heb ik nog eens goed gekeken en nu zitten er wel schilfers, wat nu?
isislovechoco Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 De plek is in een dag echt 5 X groter geworden, wat moet ik ermee doen?
isislovechoco Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 Het midden van de plek is een beetje grauw grijs, daaromheen beetje schilfers en daaromheen een mooi rose huidje. Weet niemand iets? Moet ik naar de DA?
Marjoleintje Geplaatst: 26 februari 2014 Geplaatst: 26 februari 2014 Als ik je verhaal zo lees moet ik denken aan vachtmijt, maar zo een diagnose stellen is natuurlijk wat lastig Hier staat wat meer over vachtmijt; http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vachtmijt.html En ja, even naar de DA gaan is denk ik een goed idee. Mijt is goed te behandelen, maar je moet wel zeker weten dat het mijt is.
isislovechoco Geplaatst: 26 februari 2014 Auteur Geplaatst: 26 februari 2014 Ja! Dat artikel heb ik net gelezen. Als mijn moeder zo thuis is zal ik vragen of we vandaag nog bij de DA terecht kunnen.
Willemijnreus Geplaatst: 27 februari 2014 Geplaatst: 27 februari 2014 Hallo ik heb even een vraagje ik wilde net mijn Vlaamse reus gaan borstelen en kwam tot de ontdekking dat hij een kale rode (lijkt wel onstoken plek heeft Iemand een idee wat het is !! Hij leeft binnen is zindelijk op de kattebak
Iris Q Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Ik heb geen idee maar als ik jou was zou ik het wel even bij de DA laten zien
isislovechoco Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Geplaatst: 5 maart 2014 @Newbie, kan je alsjeblieft je eigen topic beginnen? Ik ben eergister naar de DA geweest met de kale plek van mijn konijn Choco. Ik heb alle twee mijn konijnen ook gelijk weer ingeënt. De DA dacht dat het mijt was of schimmel, ze hebben wat druppels op de rug gedaan tegen mijt en een zalfje meegegeven tegen schimmel dat ik 2x per dag op moet smeren. Ik zie nog geen verschil en het wordt nog steeds groter.
isislovechoco Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Geplaatst: 5 maart 2014 Ik zou het niet weten, maar volgensmij niet.
nico Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 misschien even op dit forum kijken bij de lijst met konijnkundige DA's misschien vindt je dan een andere arts in de buurt en kun je daar second opinion vragen
isislovechoco Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Ik heb al gezocht, maar er zijn geen konijnkundige DAen bij mij in de buurt.Op de kale plek komen nu ook zwarte, harde bulten...
isislovechoco Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Ik heb het net nog een keer opgezocht en de DA waar ik naar toe ga is wél konijnkundig, sorry voor de verwarring ;-).
MaddyB Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Hoe gaat het nu nog met jouw konijn?Heb je al een andere dierenarts gecontacteerd? Aangezien dit toch niet goed klinkt.
JoyceG Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Het klinkt in ieder geval niet goed. Hoe is het er nu mee?
isislovechoco Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 Mijn ouders zagen vanochtend mijn andere konijn er flink aan likken en rondom haren eruit trekken. Maar als dat de oorzaak is zou het huidje toch mooi roze moeten zijn en niet grijs met bulten... Ik zit nu op school en ik kijk vanmiddag hoe het ermee gaat.
isislovechoco Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Update: de plek is wel al genezen en er groeien weer haartjes op, maar het andere konijn trekt de nieuwe haartjes er weer uit... Kan ik misschien iets op zijn voorhoofd smeren wat voor de konijnen niet schadelijk is maar wel vies zodat het andere konijn er niet meer aan gaat likken/trekken?
Aanbevolen berichten