Ga naar inhoud

Ontstoken oog?


Levi

Aanbevolen berichten

Hoi meiden

Snachts krijgen mijn Bunns een doek over hun kooi, slaaptijd.

Nu deed ik vanmorgen het doek weg en schrok best wel..

Het jongste konijntje heeft een beetje een rood oog en de vacht erom heen is helemaal gelikt door haarzelf.

Het ziet er niet uit!

Nu ben ik naar de dierenwinkel geweest maar die wou mij geen oogzalf verkope ! Wat een *** winkel!!

Naar de dierenarts gaan kan ik nu niet want ik zit echt krap bij kas... En het weekend tarief is totenhoog. Begrijp me niet verkeerd maar ik kan net me rekeningen betalen.

Zijn er nog andere tips ? Ik kan naar een andere winkel gaan voor oogzalf of waterkoken afkoelen en schoonmaken.

What to do?

Ik kan geen foto's uploaden omdat ik dit plaats met me telefoon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat je naar mijn mening kunt doen is naar de dierenarts, niet zelf gaan zitten dokteren als je het niet weet. Je kunt van te voren uitzoeken of er een dierenarts is die op zaterdag open is en geen spoedtarief rekent en je kunt ook vragen of het mogelijk is een rekening mee te krijgen zodat je kunt betalen wanneer er wel ruimte voor is. Maar de zorg van je konijn gaat toch echt voor. Is er ook niet iemand die het je voorlopig kan voorschieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dames

Ik ben niet naar de dierenarts geweest, ik heb gekookt (afgekoeld) water gedaan en ontsmet en het is al stukken minder.

Persoonlijk vind ik het inderdaad ook niet nodig om voor elke kuch naar een DA te gaan.

Maar bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima dan trek ik bij deze mij terug hieruit. Ik sta niet achter zelf dokteren en geen dierenarts bezoeken wanneer dit nodig is. Je weet totaal niet hoe het komt dat er iets met het oogje van je konijn is. Je moet de oorzaak bestrijden en niet de symptonen. Maar prima succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf een forum kunnen wij ook niet zien wat er mis is, er kan een vuiltje in zitten wat je met schoonmaken weghaalt maar het probleem kan ook erger zijn natuurlijk, dat is puur gissen.

Een dierenarts is de enige die er echt over kan oordelen.

Mocht 1 van je konijnen nu wel echt ziek worden (even buiten deze situatie om) is het noodzakelijk een dierenarts te bezoeken, je mag je dieren geen medische zorg ontzeggen, dat is zelfs strafbaar. Niet om je bang te maken maar zo is het wel.

Ik zou je aanraden een potje te maken voor als je konijnen onverwachts ziek worden zodat je altijd wat geld achter de hand hebt. Aan dieren beginnen is natuurlijk niet handig als je al maar net rond kunt komen voor jezelf.

Bedenkt vooraf of je een dier kunt geven wat het nodig heeft en anders, niet aan beginnen. Klinkt hard maar volgens mij is er geen andere optie.

Je kunt ook altijd nog met je dierenarts bespreken of je in twee keer/termijnen kan betalen maar dat een ziek dier de zorg krijgt die het nodig heeft lijkt me voorop staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Iloveanimals:

Jij kunt toch ook niet vanaf hier zien wat het probleem precies is? Is het een vuiltje, is het misschien met een paar dagen schoonspoelen weg maar oogproblemen kunnen bijvoorbeeld ook een gevolg zijn van gebitsproblemen om maar wat te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volledig met Anjo eens, juist omdat oogproblemen verschillende oorzaken hebben kun je er gewoon beter een professional naar laten kijken. Als ik zelf iets heb dat afwijkt van het normale ga ik ook maar een dokter. Ik heb geen medicijnen gestudeerd net zoals de meeste mensen, waarom zou ik dan zelf gaan dokteren. En gaan afwachten of het over gaat vind ik ook niet verstandig. Niet als je er geen ervaring mee hebt. Als je het al vaker mee gemaakt hebt vind ik het iets anders maar als je het nog nooit mee gemaakt hebt moet je niet eens willen dat je zelf gaat dokteren wie weet brengt het alleen maar meer schade toe.

En daarnaast zoals Anjo eerder aangaf, als je geen geld hebt en daarom niet naar een dierenarts gaat onthoud je je beestje van medische zorg en dat is strafbaar. Ik snap heel goed dat je soms krap bij kas kunt zitten, heb het zelf het laatste half jaar meegemaakt, maar als er iets met mijn nijntjes is ga ik naar de DA ongeacht hoe hoog de rekening wordt. Of ik kan het bedrag dan bij iemand lenen of ik spreek met mijn DA af dat ik het bedrag in termijnen of later betaal. Er is geen enkele dierenarts of arts die medische zorg zal ontzeggen omdat er op dat moment niet betaald kan worden dat is onethisch, onverantwoord en strafbaar. Mijn mening is als je om die reden niet naar een DA gaat je ook gewoon niet aan dieren moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .