Ga naar inhoud

Patty heeft een oogontsteking (denk ik).


Shirley91

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Ik heb afgelopen zaterdag een konijntje opgehaald en ben haar nu aan het koppelen met mijn ex Ram.

Dit gaat tot nu toe redelijk goed.

Nu kom ik net boven bij ze kijken (ze zitten in een lege slaapkamer met alleen maar spulletjes voor hun) en zie dat Patty haar oog dichtknijpt en dat het helemaal vies is.

Voor de rest is ze gewoon haar zelf, eet ze gewoon nog goed en merk ik niet dat ze er veel last van heeft of zich niet lekker voelt.

Ondanks dat ik niet zie dat ze zich niet lekker voelt wil ik natuurlijk wel even naar haar oogje laten kijken bij een konijn kundige dierenarts.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Morgen naar de dierenarts bellen, vervolgens met Freddy en Patty uit elkaar halen en met Patty naar de dierenarts?

Of zou ik ze beide mee kunnen nemen?

Ik zie het niet zo zitten ze uit elkaar te halen, ze zijn zo goed bezig nu samen en ben bang dat ik anders weer opnieuw moet beginnen.

Kan ik zelf nog wat doen aan haar oog?

Patty is een nieuwschierig konijntje, maar houdt niet van aanraking dus weet ook niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze prima samen meenemen hoor, dat maakt het bezoekje vaak ook minder spannend. Ik zou zelf niet teveel doen voor je bij de dierenarts bent geweest, straks beschadig je dan iets aan het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even schoonmaken met een nat wattenschijfje kan op zich wel. Misschien dat er iets in zit wat irriteert. Dat kan al wat opluchten. Misschien zo'n teddy-pluis-haartje van Freddy?

Ik had van mijn kruising teddy ook wel en een haartje in mijn oog. Zo dun dat het bijna niet te zien was. Echt om gek van te worden!

Samen naar de dierenarts is een goede tip. een mooie teambuilding activiteit. ;)

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even schoonmaken met een nat wattenschijfje kan op zich wel. Misschien dat er iets in zit wat irriteert. Dat kan al wat opluchten. Misschien zo'n teddy-pluis-haartje van Freddy?

Ik had van mijn kruising teddy ook wel en een haartje in mijn oog. Zo dun dat het bijna niet te zien was. Echt om gek van te worden!

Samen naar de dierenarts is een goede tip. een mooie teambuilding activiteit. ;)

Succes

Het probleem is alleen dat ze zich echt niet graag wilt laten aanraken, dus ik ben hierbij bang dat ik haar meer kwaad doe dan goed.

Ik wil wel graag, maar weet niet hoe ik het kan aanpakken.

Het is inderdaad een goed advies van Emilyrose en Caatje1988 om Freddy mee te nemen,

ben blij te horen dat deze mogelijkheid er gewoon is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn excuus dat ik niet meer heb laten weten hoe het is afgelopen. 

De dag na dat ik Patty aantrof met een heel zielig oogje ging het eigenlijk al een heel stuk beter,
het oogje was wel nog wat vuil maar was niet meer dicht geknepen. 
Toen heb ik toch besloten haar rustig te benaderen en het met een watje en afgekoeld gekookt water een beetje schoon weten te maken. 
Dit heb ik twee dagen tweemaal daags herhaald. 
Ben heel blij dat ik dit gedaan heb, want ze heeft nu twee schone ogen zonder hulp van de dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .