Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo! :bunny1:

Ik ben nieuw hier en dit is dus mijn eerste vraag op dit forum.

Ik heb 2 konijnen, 1 uit de dierenzaak, een dame(vuilnisbakje) en 1 uit het asiel mannetje wat geholpen is. (rex Widder) Boris is zijn naam.

Wanneer ik boris uit het asiel haalde was hij flink aan het verharen en was echt een verschikking om te zien. Ze vertelde mij dat ze hem hadden laten nakijken en dat het niets ernstigs was en hij dus alleen flink aan het verharen was. Hij was in het asiel gezet nadat er een vergissing was gemaakt dat het geen vrouwtje was maar een mannetje en vreselijk heeft gevochten, te zien aan de gaten in zijn oren en neusje =(.

We mochten hem zo meenemen.

Binnen een week had ik een ontzettend zielig konijntje met hevige buikkrampen en uitdroging. Gelukkig op tijd bij de dierenarts geweest en veel zorg erna gehad.

Maar nu, zodra hij aan het eind is met het verharen begint hij gewoon weer opnieuw, non-stop. (van voor naar achter en van boven naar beneden). Gelukkig niet meer zo erg als het in het asiel was, maar toch.

Ik ben nu in nog geen jaar tijd al 3 keer naar de dierenarts geweest voor buikkrampen terwijl mijn andere konijn nog nooit ergens last van heeft gehad.

Ik snap niet waarom hij zo veel verhaart doe ik iets verkeerd? mijn andere konijntje doet het allemaal volgens het "boekje". Via google kan ik niets vinden over konijnen die zoveel verharen, heeft iemand hier ervaring mee? tips?

Ik vind het zo vervelend voor mijn konijn hij lijkt er echt last van te hebben =(

Geplaatst:

Zitten ze binnen of buiten?

Ik heb zelf me 4 nijnsels binnen zitten namelijk, en 2 daarvan zitten ook constant in de verharing/rui.

overal strepen en plukken met haar.

en als ik ze geaaid heb heb ik een nieuw washandje van haar.

en de buikproblemen bij boris, zouden best van de haren kunnen komen.

Misschien zou je prozyme bij het eten kunnen gaan geven.

(Over de groentes bv, is een poeder gemaakt van de stam van een ananas wat in de maag helpt om het voer om deharen beter te verteren waardoor ze minder snel verstopt raken)

Of misschien is hij erg gevoelig voor het soort voer of groentes die je geeft.

(Je zegt dat je alles volgens het boekje doet, maar helaas werken niet alle konijnen volgens het boekje :P)

Gewoon maar wat opties/gedachten.

Succes

Geplaatst:

Ik heb zelf me 4 nijnsels binnen zitten.....

Hoi!

Ze zitten inderdaad binnen. Ik zal daar eens onderzoek naar doen. Haalt misschien wel de problemen met zijn buikje al weg. Maar het liefst natuurlijk een oorzaak vinden van het verharen.

Ze krijgen science selective en care+ waarbij ik niet ben overgestapt naar ander voer van het asiel.

Misschien ook groentes gaan schrappen en andere gaan toevoegen.

De dierenart vond het wat vreemd en zei: zal vanzelf wel over moeten gaan..

maar toen ik afgelopen woensdag de dierenart weer belde voor een Boris met buikpijn vond ze het toch wel vreemd en gaat zij ook wat research doen. Ze denkt dat misschien stress de boosdoener kan zijn. Doordat hij veel stress heeft gehad door het vechten bij zijn vorige baasje, toen het asiel, balletjes eraf en verhuist naar mij. Maarja hij is bij mij toch echt een ontzettend vrolijk, ondeugend, springend en rolploffend beestje.

Voor nu dan maar goed in de gaten blijven houden, veel borstelen en natuurlijk kroelen ^^

Geplaatst:
welkom,

wat zij de DA over het verharen?

Niet heel veel. Ben wel overgestapt naar een andere dierenarts. En die vind het toch wel erg vreemd en zou wat research gaan doen. Mijn zus is daar dierenarts assistente en zou mij op de hoogte houden. Maar tot nu toe verder niets gehoord.

Vandaar dat ik me aan heb gemeld op dit forum.

Geplaatst:

Ik heb zelf me 4 nijnsels binnen zitten namelijk, en 2 daarvan zitten ook constant in de verharing/rui.

overal strepen en plukken met haar.

en als ik ze geaaid heb heb ik een nieuw washandje van haar.

:lol:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .