happyflappy Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Hallo allemaal,Ik ben al altijd super alert geweest elke zomer. Ik ga als een bezetene elke dag 2x de konijnen optillen om zeker te zijn dat er geen plakpoep hangt aan de billen, of dat er al maden opzitten (want't kan snel gaan).Ik wil het deze zomer eens anders gaan doen,...Ik zou graag eens "BEAPHAR ANTI MYASIS" willen gaan gebruiken. Maar helaas weet ik er niet veel van.Heeft iemand hier er ervaring mee? Ik las dat het gewoon op het kontje gesprayd moet worden, maar dat gaan ze toch afwassen? moet je dan elke dag sprayen? ...Ik dank jullie alvast groetjes
Caatje1988 Geplaatst: 25 januari 2014 Geplaatst: 25 januari 2014 Hoe vaak je het moet gebruiken staat vast wel op de verpakking Ik heb het wel vaak voorbij horen komen hier op het forum dus volgens mij is het wel goed spul.(Als je het gaat gebruiken moet je ze wel alsnog controleren hoor)
Joris en zijn gevolg Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 (aangepast) Hier even een link met de bijsluiter.http://www.beaphar.nl/products/[animal]/small-amilnals-fleas-lice/bea-anti-maden-75ml-nlDaar kun je ook lezen dat het middel 12 weken werkzaam is. Dus zeker niet elke dag gaan sprayen;) 26 januari 2014 aangepast door Joris en zijn gevolg
StamperPluis Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Ik heb afgelopen zomer een (binnen)konijn gehad met een madenaanval. Ik had haar billen niet preventief ingesprayd met anti myasis, vergeten, terwijl ik het wel in huis had (dom dom dom). Ik heb toen wel gelijk haar billen ermee ingesprayd en gelijk een afspraak bij de dierenarts gemaakt. Deze afspraak was twee uur nadat ik het had ingesprayd en bij de dierenarts bleek dat alle maden al dood waren gegaan. Dus komende zomer spray ik absoluut preventief (en moet ik het niet vergeten). En mocht er toch een aanval zijn, spray ik gelijk de billen met anti myasis in. Daarmee voorkom je erger dan het al is. Ik vind dit spul echt een aanrader.
happyflappy Geplaatst: 26 januari 2014 Auteur Geplaatst: 26 januari 2014 dank jullie alle 3 voor jullie reacties. En dank je stamperpluis voor je verhaal. Ik ga het dan toch maar gewoon doen deze zomer. En idd wel blijven controleren.
Laura020 Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Goed om te horen dat het helpt, mijn konijntjes gaan komende zomer ook naar buiten en dan ga ik dat zeker ook gebruiken!
xDeboraahhx Geplaatst: 26 januari 2014 Geplaatst: 26 januari 2014 Fijn, dat het goed werkt! Ook ik haal komende zomer een flesje in huis.. Is hef ook geschikt voor caafjes?
Joris en zijn gevolg Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Fijn, dat het goed werkt! Ook ik haal komende zomer een flesje in huis.. Is hef ook geschikt voor caafjes?Ja ook voor cavia's geschikt.
happyflappy Geplaatst: 27 januari 2014 Auteur Geplaatst: 27 januari 2014 ik zit enkel nog met 1 angst, aangezien het spul maden dood, hoe komt het dan dat het niet schadelijk is voor de nijntjes. Want ze gaan zichzelf wel wassen natuurlijk
Joris en zijn gevolg Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 De werkzame stof (ivermectine) wordt zelfs door DA geinjecteerd, dus maak je daar maar geen zorgen om.
MaddyB Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 En kan je dit product gewoon bij de dierenarts kopen of kan je het ergens bestellen?Want dit lijkt mij zeer interessant om deze zomer om het kleintje veilig te houden. (de eerste zomer buiten voor mijn kleintje en nog te bepalen toekomstig vriendinnetje).
StamperPluis Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Ik koop het gewoon bij de dierenzaak. Als ze producten van Beaphar verkopen hebben ze ongetwijfeld ook anti-myasis.
MaddyB Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 Ahh super, zal ik eens bekijken dan.Dank u.
Djohn Geplaatst: 28 januari 2014 Geplaatst: 28 januari 2014 je kunt ze ook inenten he? kost bij zo'n dag rond die tijd athans €20 per konijn! Heb je meteen ook niet van die nare gedachten dat ze ziek kunnen worden. Alleen tegen die maden zelf inderdaad zou dat lastig gaan om die weg te werken. met alleen en vaccinatie
MaddyB Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Mijn kleintje is al ingeent sinds begin deze maand... Dus hij is al veilig voor de andere ziektes maar tegen maden kan je natuurlijk niet inenten... Dus daarom dat deze spray mij erg interessant lijkt. Bij mijn dierenwinkel was dit niet te vinden...Ik ga dit eens na bij mijn dierenarts.
Laura020 Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Bij de da moeten ze het zeker hebben! Komt vast goed, je hebt gelukkig nog wat tijd
Stamperlove Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Nu ik dit lees denk ik dat ik ook maar zo'n flesje in huis ga halen als mijn 2 gekkerds in de zomer (hopelijk) met twee samen gaan zitten. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van maden/vliegen. Zowel bij mijn vorig konijn Snoopy en bij Stamper die vorige zomer al buiten was geweest. Voor Tobi gaat het natuurlijk nieuw zijn,buiten zijn.
Aanbevolen berichten