Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft heel veel haaruitval. Zijn hele vacht en ook rond 1 van zijn oog. Weet iemand wat dit is en of ik met spoed hier wat aan moet doen? Verder eet hij goed en is hij levendig. Maar ik maak mij wel z prettig rgen. Sinds zijn castratie haf hij een wat dicht zittend oogje wat inmiddels weer over is maar nu heeft hij vachtproblemen ( ik heb het konijn sinds dit najaar) het is toch niet een ziekte want bij zijn vorige eigenaar is hij niey geent en dat wordt hij nu vanaf di te voorjaar

Geplaatst:

Is hij niet gewoon heel erg aan het verharen? Misschien kun je er een foto van maken zodat het duidelijker is. Als het een mijt is moet die wel behandeld worden maar dan zie je kale plekjes

Geplaatst:

Nee met het oog is niks mis wel om het oog lijkt het wel of daar nu een zomervacht zit want daar is het haar dunnner maar niet kaal

Geplaatst:

Zonder foto is het moeilijk te zeggen wat het zou kunnen zijn. 1 van mijn konijnen is op dit moment ook giga aan het verharen. Ik heb, door hem te borstelen, al heel wat haar bij hem weggehaald. Het lijkt wel of hij een wintervacht had ondanks dat hij binnen zit.

Geplaatst:

Ik krijg geen foto geplaatst maar ik vrees dat het mijt is. Moet ik met spoed nu naar de dierenarts of kan het ook maandag. Verder eet en drinkt hij goed.

Geplaatst:

als het werkelijk mijt is is daar geen onwijse spoed bij. ik zou wel adviseren om het maandag na te laten kijken door de dierenarts zodat je met zekerheid weet dat het mijt is ,zodat het behandeld kan worden.

Geplaatst:

Ik zag bij de dierenwinkel anti parasiet 150 van beaphar voor konijnen toen ik voer ging kopen. De verkoper van de dierenspeviaalzaak zei dat dit geadviseerd wordt door dierenartsen

Geplaatst:

Dierenartsen, in ieder geval de mijne, geven stronghold mee.

Die heb ik ooit gehad voor mijn konijn, al weet ik niet meer precies waarom ws ook mijt.

Ik zou omdat je het niet zeker weet en je konijntje nog goed eet en keutelt niet zomaar iets geven, het is niet onwijze spoed zoals angela12 al zei, ik zou het afwachten tot maandag.

Je kan allicht goed borstelen en kijken of je er zelf beestjes in kan vinden, al is dit soms moeilijk. Mijt jeukt wel erg, dus kan zijn dat je konijn schuurt en daardoor kale plekken krijgt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .