Ga naar inhoud

Misty ineens sterk vermagerd en apatisch


Annemieke601

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dankje! Nou ik moet echt gaan slapen morgen weer vroeg op om te werken.. bedankt voor jullie steun! fijn dat op dit tijdstip iemand toch goed advies kan geven. Ps over dat vermageren, zei de arts, daar kun je op gaan letten en dan evt naar je eigen arts gaan, daar doen we niets mee... ? :s vond ik wel een beetje raar maar ik ga het wel even zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel goed dat je bent gegaan. Ondanks dat ze daar weer levendig werd. Ik heb ooit een keer dezelfde situatie gehad en de dierenarts die dienst had kende ik ook niet. Ik moest hem toen naar mijn idee echt overtuigen dat het echt fout zat met mijn konijn en toen mocht ik komen. Eenmaal daar bleek ik volkomen gelijk te hebben en was hij het er ook mee eens dat ik niet voor niks heb gebeld. Nu is hij mijn vaste dierenarts geworden, want hij bleek ook wel erg konijnkundig :)

En verder heb ik ook zo'n brokkenpilootje gehad. Die had regelmatig gas en het laatste jaar ook om de paar maanden haakjes. Helaas heb ik haar een tijdje terug moeten laten inslapen. ze had zo'n zware gasaanval en we hadden alles uit de kast getrokken tot maag leeghalen aan toe. Maar ze knapte niks op en 's avonds bleek dat het alleen maar weer erger werd en alles lag stil. Heel haar darmen deden niks meer. Toen heb ik besloten om haar te laten gaan en langer lijden te besparen.

Het is heel goed dat je actie hebt ondernomen!! Het kan gewoon erg hard gaan met gasbuiken en het kwartje kan de goede kant op vallen maar ook de verkeerde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap hoor dat je hebt doorgezet en toch bent gegaan (en dat terwijl je er het geld eigenlijk niet voor had)! Zo te lezen ging het heel slecht met haar, dus dat heeft niks met overbezorgdheid te maken.

Vervelend dat ze zo'n kwakkelende gezondheid heeft. Niet twijfelen over falen enz, ze heeft juist geluk dat ze bij jou is. Ik hoop dat ze inmiddels verder is opgeknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed dat je zo hebt doorgezet en bent gegaan! Je verdient daar alle lof voor!

En helaas, soms tref je een kwakkelkonijntje. En dat kunnen echt de leukste en liefste konijntjes zijn die je nooit meer kwijt wil, en die juist het allerbeste voer en de beste, meest liefdevolle zorg krijgen. Ik heb er zelf ook eentje die ondanks alle goede zorgen een baggerslecht gebit heeft. Zulke dingen (gebit/gevoeligheid voor gas e.d.) zijn vaak genetisch bepaald, dus daar kun je zelf echt niets aan doen. Behalve dan extra waakzaam zijn en gelijk handelen als het nodig is, wat je gedaan hebt!

(Oh, en dat je konijn op de behandeltafel opeens niks lijkt te mankeren; heel herkenbaar! :P )

En dat ze geen binkies maken; Diva maakt hier alleen binkies als ze de tijd ervoor niet leuk vond. Dus toen ze nog geen vriendje had maakte ze vooral binkies als ik weer thuis kwam en ze daardoor niet meer zo alleen was en aandacht kreeg....

En toen we terug van vakantie kwamen sprong ze ook de hele kamer door, zo blij was ze thuis te zijn. Maar de afgelopen maanden heeft ze geen binky meer gemaakt hoor. Ondanks dat ze een toffe (en heel lieve) vriend heeft, lekker eten krijgt, ik zelf haar veel knuffel en speleltjes met haar speel, en ze alle ruimte heeft. Ik heb niet het idee dat ze ongelukkig is, dus misschien is een binky voor sommige konijnen meer een explosie van 'opluchting' en vrolijkheid na een minder leuke periode. (Daar waar andere konijnen gewoon wat 'extroverter' zijn en daarom wat vaker gekke hupsels maken)

Maar nogmaals; super dat je de belangen van je konijntje voorop hebt gesteld! En een dikke knuffel voor Misty!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend, zo'n kwakkelkonijntje, ik snap goed dat je daar onzeker van wordt, maar je gaat er super mee om! Het enige wat je voor ze kunt doen is symptomen herkennen en zorgen dat ze een goede behandeling krijgen. Dat doe jij, en dat is helemaal top! Je kunt met konijnen beter een keertje te vaak naar de dierenarts rennen dan een keertje te weinig, het kan heel snel gebeurd zijn.

Hopelijk blijven ze nu even gezond, dat doet toch altijd wel pijn in de portemonnee, zo'n nachtelijke consultatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend, zo'n kwakkelkonijntje, ik snap goed dat je daar onzeker van wordt, maar je gaat er super mee om! Het enige wat je voor ze kunt doen is symptomen herkennen en zorgen dat ze een goede behandeling krijgen. Dat doe jij, en dat is helemaal top! Je kunt met konijnen beter een keertje te vaak naar de dierenarts rennen dan een keertje te weinig, het kan heel snel gebeurd zijn.

Hopelijk blijven ze nu even gezond, dat doet toch altijd wel pijn in de portemonnee, zo'n nachtelijke consultatie.

Nou Misty ligt hier op de bank, t rare is dat ze gisteren levendig was en nu weer niet... ze ligt alleen maar en eet niet, drinken wel zag ik 1 x. Af en toe trekt ze het plaid waar ze op ligt overhoop maar daarna weer liggen en geen reactie op snoep of speelgoed. Ik masseer nu elk halfuur haar buikje, en geef haar om de drie uur cisaral en 2x per dag carprofen, pijnstilling. Op aanraden van de arts ook water blijven geven en geprobeerd te dwangvoeren. Helaas geen keutels..

Pff ik dacht na gisteren dat het wel beter zou gaan, maar theeft tot nu toe nog niet echt vooruitgang, ik heb haar wel gewogen, op onze weegschaal weegt ze 2,8 kg, bij de dierenarts dinsdag woog ze 3,0 kg.. of dat erg is en of dat niet aan de weegschaal ligt weet ik niet..

Tis wel weer een potret haha, wil niet op het kleed liggen maar op de bank met haar smerige toet en dan niet met haar koppie omhoog, nee lekker met dr vieze toet op mn lichte bank mja goed, abeltje is momenteel wel zielig, wil graag bij haar liggen maar misty wil niet. Met dwangvoederen bijna geen verzet, alleen bijt ze op het spuitje en met dr tong voor de opening dus kwam het er niet altijd lekker naar binnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, heb je al eerder carprofen gegeven aan haar, en reageerde ze er toen wel goed op?

Ik heb laatst een keer Diva carprofen moeten geven vanwege als pijnstilling, maar daar reageerde ze bij mij slecht op; stil als een bolletje zittend in een hoekje, niet meer willen eten, niet meer willen knuffelen, geen/piepkleine keuteltjes.

Sowieso zou ik even bellen met je DA en met hem overleggen :) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dat is vervelend. Mijn ram heeft ook af en toe gas, maar als hij na behandeling weer begint te eten merk ik een uurtje later eigenlijk niks meer aan hem. Als ze alleen dwangvoer binnen krijgt is het niet zo gek dat keutels op zich laten wachten. Er is erg veel dwangvoer voor nodig om keutels te produceren. Hoeveel dwangvoer krijgt ze en hoe vaak? Heb je nog telefonisch overleg gehad met de dierenarts, of eventueel een andere dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met misty, misschien toch nog een keer met DA overleggen?

Heb net gebelt, de cisaral werkt ws niet omdat ze niets in haar maag heeft. Ik moet haar om de 2 uur gaan dwangvoerderen, ik blij dat ik nu thuis ben. Heb speciale dwangvoer nog in huis gelukkig dus we gaan ermee aan de slag, als ze morgen niet gekeuteld heb moet ik naar de dierenarts.. hoop dat ik mn salaris vandaag krijg want ik heb weinig meer op mn rekening..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .