Ga naar inhoud

Babybunnie eet niet meer


Melanie

Aanbevolen berichten

Ik heb haar even gewogen en ze weegt net geen 0.4 kg. Ze heeft weer wat te eten gehad en haar medicijnen ook.

Ze had wat ontlasting, niet echt keutel maar een beetje plakkerig....maar het feit dat ze weer wat ontlasting heeft is toch al een positief teken!

ach het maakt me ook niet uit hoor als ze wat groter wordt...ik vind haar toch wel lief! Ik viel op haar koppie.

Jammer dat er dierenzaken zijn die dit doen...veel te jong verkopen....zouden ze moeten sluiten....miss loopt het nu met een sisser af en word ze 100 jaar oud bij wijze van maar als het anders afloopt heb je toch veel verdriet en dat kan een winkel gewoon voorkomen door het konijntje 2 weekjes iig langer bij de moeder te laten...schandalig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb het ook gehad hoor. Konijntje zo lief, was na een week dood, mocht ander kiezen in de winkel, deden ze niet moeilijk over, maar je snapt dat ik daar geen zin meer in had.

Het is de schuld van de kopers eigenlijk, veel mensen willen een zo klein mogelijk konijntje. Hoe jonger hoe beter het verkoopt, ik ken zelfs een winkel die twee prijzen hanteert, hoe ouder het konijn, hoe goedkoper het wordt.

En ja, het is makkelijk een jong konijntje te verkopen als dwerje. trieste praktijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de schuld van de kopers eigenlijk, veel mensen willen een zo klein mogelijk konijntje. Hoe jonger hoe beter het verkoopt, ik ken zelfs een winkel die twee prijzen hanteert, hoe ouder het konijn, hoe goedkoper het wordt.

En ja, het is makkelijk een jong konijntje te verkopen als dwerje. trieste praktijken

Om hier nog even op terug te komen:

Mensen weten niet eens hoe een jong dwergje eruit ziet.

Ze gaan er van uit dat het korte oortjes MOET hebben, terwijl ook bij mijn dwergen er nog steeds jongen met langere oren uit komen die toch echt ECHT dwergen zijn.

Daarnaast gaan mensen er van uit dat een dwerg kleiner is al een normaal konijn.

Ja volwassen is een dwerg kleiner, maar men vergeet dat dwergen de eerste 3-4 maanden van hun leven enorm groeien en daarna nog maar heel minimaal.

De normaal formaat konijnen groeien veel langzamer en langer door.

Hierdoor is het effect dat een echt dwergkonijntje van 8 weken net zo groot is als een konijntje van 8 weken wat 2,5 kilo gaat worden.

Dus een konijntje wat echt stukken kleiner is als de rest, ongeacht of het nou een dwerg zou zijn ja of nee is VEEEEELS TE JONG.

Mooi melanie dat ie nou weer keutelt.

Let op dat het bij plakkerig blijft en geen echte diarree wordt, want dan droogt zo'n kleintje snel uit.

Heb je al hooithee voor haar gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen gaat het al veel beter! Gelukkig maar!

Toen ik vanochtend van het uitgaan thuis kwam rond 04.00u zat ze lekker van haar biks te eten en vanmorgen hoorde mn vriend haar ook eten en ze zat van het hooi te knabbelen en ze was al weer gek aan het doen!

echt een opluchting, ben zo blij dat ze zelf weer is gaan eten. Dus ik denk dat ik haar ook niet meer hoef te dwangvoeren. Wel is de ontlasting nog niet zo hard maar dat hou ik wel in de gaten.

Zou ik die cisaraldrops nog moeten geven of niet?

Ben echt heel blij dat ik mn vraag gisteren hier heb gepost, ik wist niet wat ik moest doen en was erg blij met alle reacties. Bedankt iedereen!:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, ze heeft nog geen hooithee gehad en ook het groen wilde ze niet eten!

Maar nu ze hooi eet hoeft dat toch ook niet meer? het is nu denk ik toch beter om haar ff alleen haar hooi en biks te laten eten en als ze wat weekjes verder is dan pas weer groen enzo aan te bieden? Of kan het geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groen is zo jong beter dan hooi.Ivm dat haar darmen groen beter kan verwerken.Dus gewoon elke dag aanbieden.Naast het hooi.zou ik zeggen en hou in de gaten dat ze genoeg drinkt.dwang voeren is dan niet meer nodig.

des noods weeg je ook de bix die ze eet per dag.zodat je er goed controlle op hebt wat en hoeveel ze eet.Ik ben benieuwd of ze vandaag in gewicht is aangekomen.Over 2 dagen zouden haar keutels weer hard en rond moeten zijn.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is zeker een opluchting! Ik heb haar net weer rucolasla en peterselie gegeven en daar zit ze nu lekker van te eten...ze keek wel een beetje raar toen ze de peterselie proefde maar ook dat eet ze nu op!

ik heb haar gewogen maar ik geloof dat mn weegschaal van slag is...nu weegt ze 0.3 kg precies terwijl ze gisteren tegen de 0.4 aanzat....miss heb ik niet goed gekeken of zou ze een beetje zijn afgevallen van het feit dat ze nu weer keutelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel een groot verschil in gewicht.Maar als je digitaal weegt dan meschien de battery vervangen.Kan de oplossing zijn.En zeker weten dat het schaaltje er al op staat natuurlijk.Ze zal nooit groen hebben gegeten in haar leven.Maar wat heel byzonder is konijnen weten instinctief wat goed voor hun is dus zullen er zeker aan beginnen.En als ze het eenmaal door hebben .Zullen ze zeker eerst groen eten ipv bix.100 gram afvallen in een dag doen ze niet.Vandaar een keer per 24 uur wegen.Het keutelen kan zeker 10 gram schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fendi lijkt ondertussen al weer de oude...eet en drinkt lekker en is weer actief. Ook keutelt ze weer goed.

De DA heeft de Cisaraldrops voorgeschreven 3x op een dag totdat ze weer goed zelf zou eten wat nu wel het geval is...gisteren heeft ze nog maar 2x gehad en vandaag was ik van plan om haar nog maar 1 dosis te geven en dan morgen ff bellen met de DA of ik er helemaal mee kan stoppen, of is dat geen goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .