Ga naar inhoud

Dood konijn kan morgen pas weg


Desiree91

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is ongeveer 2u geleden overleden ondanks dat ik vandaag nog naar de dierenarts ben geweest. Ik kan morgenvroeg pas naar mijn ouders om*hem te begraven. Hij ligt nu in een doos op een andere kamer. Ik vraag me af of dar niet gaat stinken o.i.d. of dat ik hem morgen zonder dat hij stinkt naar mijn ouders kan vervoeren. Ik moet namelijk ook nog even in de bus zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst sterkte met het verlies van je konijntje..

Over het algemeen zal dat heel snel gaan ruiken.

Ik zou hem dan of nu in de vriezer leggen of buiten leggen, maar met voorkeur vriezer, want dat ontbind het minst snel en dus minst kans dat het gaat ruiken. Hoe warmer hoe sneller ontbinding hoe sneller het gaat ruiken.

Voor vervoer in de bus zou ik er toch hoe cru het ook voelt een stevige zak om dicht knopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik heb geen tuin, koelbox en ook geen vriezer of koelkast diegroot genoeg is. Ik vind dode dieren al heel eng, en ik vind het zelfs al eng om hem morgen te moeten vervoeren maar een andere optie heb ik helaas niet. Ik hoop echt dat hij morgen nog niet zo stinkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet nodig voor 1 nachtje om hem in de vriezer te leggen hoor! Ik laat mijn konijnen altijd cremeren en het komt wel eens voor dat dat ik hem daar de volgende dag pas heen breng. Stinken doen ze dan nog niet hoor, ik leg ze altijd op een koele plek in het schuurtje bij ons. Dat is niet dicht bij de andere konijnen. Ik leg hem dan in een handdoek gewikkeld in een reismand. Op die manier kan het best een dagje hoor, zeker in de winter. Veel sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst sterkte met het verlies van je nijn.

Vorige week is helaas mijn Nijntje bij de dierenarts overleden. Dit is op zondagochtend gebeurt. Ik kon haar pas op maandag gaan halen en ze stonk nog niet. Einde van de dag (maandag) is ze naar het crematorium gebracht en toen stonk ze nog niet. Je moet je nijn uiteraard niet te warm leggen, want zoals gezegd dan gaat de ontbinding sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .