wencke Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 hallo allemaalheb even dringend advies nodig, een DA is niet bereikbaar in mijn buurt :(Sinds gister is al niet lekker, zondert zich af in een hoekje en at niet veelvandaag heeft ze een heel klein stukje appel gegeten, waar ze normaal op aanvalt,zondert zich weer erg af terwijl ze normaal altijd bij dr mannetje is.heb net selective geweekt en daar likte ze wel aan.Dr buikje voelt zacht en zachtjes masseren lijkt ze wel fijn te vinden.Ik weet niet of het gas of verstopping :(t enige wat ik nu in huis heb zijn cisaral-drops, kan ik dat geven of liever niet.Ik hoor wel heel zachtjes n klein beetje geborrel in dr buik maar niet continu.Of ze ontlasting heeft weet ik niet omdat ik mannetje ook nog heb.Kan ik dr binnenhalen en even apart zetten om te checken of ze ontlasting heeft ?en wat kan ik voor nu nog meer doen.?Ik ga morgen sowieso naar de DA die s ochtends wel aanwezig is.
MijnPluisje Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 het kan mss gas zijn maar ben het niet zeker omdat je aan haar buikje mag komen, ik zou afwachten tot morgen en binnen nemen om te kijken of ze kuiteld
wupsie Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 tja, je zegt het zelf al, spoedje de enige die kan bepalen wat er aan de hand is, is de dierenarts. Er is altijd een DA die dienst heeft in de regio. Als je er echt niet kunt komen kun je altijd bellen voor advies. Maar als het gisteren al was, waarom ben je gisteren dan niet heen gegaan? Op vrijdag is elke DA gewoon open en zo kort voor het weekend is het niet verstandig om af te wachten Ik heb 1 keer op zaterdag avond mijn niet-pluis-gevoel niet gevolgd en die nacht vond ik Gijs stervend aan in zijn hok. Al moet ik er een eindje voor rijden. Ik wacht nooit meer als ik het niet vertrouw. Heb me heel schuldig gevoeld dat ik mij om heb laten praten om het tot de volgende morgen aan te kijken. ( Gijs zat ook wat sip in het hok en wilde niet eten toen wij om 12 uur naar bed gingen na mijn verjaardag. Om 4 uur is hij overleden door een zeer heftige gasaanval)of je medicatie wilt geven is aan jou. Ik ken mijn konijnen inmiddels aardig en heb aardig wat ervaring (helaas) met stasis en gas waardoor ik het inmiddels zelf herken en kan voelen. Ook heb ik verschillende soorten medicatie in huis en weet ik wat ik moet doen. Daarom geef ik wel altijd gelijk medicatie (darmstimulans en heel belangrijk: Pijnstilling) knapt het met een half uurtje tot een uurtje niet op ga ik uiteraard alsnog naar een dierenarts. Al is het midden in de nacht en eigenlijk altijd moet ik dan ook minimaal een half uur rijden.
wencke Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Geplaatst: 18 januari 2014 gister at ze wel (naar mijn idee wel minder)..en besefte en zag vandaag eigenlijk dr gedrag.. net wel een onbekende DA te pakken gekregen en advies gekregen van dr, ze lijkt wat levendiger door de massage en selective heeft ze net opgeslurpt.Wupsie ik heb al heel wat keren midden in de nacht bij DA gezeten met m'n kat en andere nijnen en dan vooral in het weekend.Als ik de mogelijkheid heb stap ik altijd meteen in de auto..hoe laat het ook is en wat t ook gaat kosten.Vandaag was de eerste keer dat ik niet de mogelijkheid had om te gaan.in ieder geval bedankt voor jullie adviezen
Gast Geplaatst: 18 januari 2014 Geplaatst: 18 januari 2014 Als ze masseren goed toelaat dan zou ik er ook zeker mee doorgaan. Een konijn kan er flink van opknappen. Verder wil een warm kruikje ook nog wel eens gewaardeerd worden.Een konijn dat ziek is haal ik altijd naar binnen, zeker als er vermoeden van gas is omdat ze dan nog wel eens ondertemperatuur hebben.Heb je met de dierenarts overlegd of je cisaral moet gaan geven of niet? Zelf doe ik het in dit soort situaties eigenlijk wel altijd, maar ik herken het inmiddels ook meteen bij mijn dieren vanwege de nodige gasaanvallen. Beterschap voor je konijn, hopelijk knapt ze toch gauw weer op.
wencke Geplaatst: 18 januari 2014 Auteur Geplaatst: 18 januari 2014 ze is binnen nu.en t masseren ga ik straks weer even doen.Ja ze adviseerde me om wel cisaral te geven, manlief is morgen weer thuis dan kan ik gelijk naar de DA toe.hoop t ook, dank je emilyrose
wencke Geplaatst: 19 januari 2014 Auteur Geplaatst: 19 januari 2014 ging goed vannacht..best moe nu..ik dan maar t gaat goed, ze had/heeft gas, ze is een stuk levendiger weer
Aanbevolen berichten