Ga naar inhoud

Konijn eet geen hooi mer


Desiree91

Aanbevolen berichten

Ik heb gezien dat mijn konijn ineens geen hooi meer eet. Hij eet alles wat ie normaal eet. Zijn voer, wortel, konijnensnoepjes. Ik heb ook geprobeerd om bloesemhooi met jasmijn te geven, maar dit eet hij ook niet.

Ik vind dit wel vreemd en twijfel ook of het aan zijn gebit kan liggen, maar als dit het geval is lijkt het me niet dat ie alle andere dingen wel nog even enthousiast als eerst eet.

Wie heeft een idee wat er kan zijn en heeft tips wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ervaring is toch anders naomi ;) de konijnen met haken die ik gezien heb eten juist hooi tot het laatst.

maar gezien de aanbevolen hoeveelheid voor science selective 10-15 gram per kg is geef je volgens mij aardig wat brok naar het gewicht. Nou verschillen teddywidders onderling nogal in gewicht maar 3 tot 4.5 kg lijkt me wel zwaar ;) Maar als je dat altijd hebt gegeven zal dat nu het probleem niet zijn.

maar heb je misschien een nieuwe zak hooi geopend? Dat kan ook schelen. Het ene pak is vele malen smakelijker dan het andere door slechte kwaliteit hooi of schimmel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest omdat ze helemaal niks meer at ineens. Ze had inderdaad haken op de tanden, die zijn gevijld maar net als mijn vorige konijn die gecastreerd is, eet dit konijn ook niet meer nadat ze thuiskwam ondanks de pijnstillers die ze gekregen heeft. Ik ben nu maar bezig met dwangvoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .