imke05 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Hallo allemaal,sinds gister avond is spook behoorlijk aan het niezen en vanochtend klonk meneer als een klein varkentje. Dus ben ik vanmiddag meteen naar de dierenarts gegaan. Zoals ik al dacht kwam het inderdaad door snot in het neusje.Nou is de volgende behandeling met de dierenarts afgesproken en ik vroeg me af of dit jullie bekend voor kwam. Ik vond de arts namelijk een beetje onzeker ogen. Was ook een andere arts dan normaal. Maar goed hij heeft spook een injectie met peniciline gegeven en dat moet nu om de 3 dagen herhaald worden. Wat ik best stressvol vind voor een konijntje om iedere 3 dagen in een hokje naar de dierenarts te worden gesleept. Daarnaast kreeg spook ook ondanks dat hij geen koorts had "voor de zekerheid" een spuitje met ontstekingsremmer.wellicht dat jullie hier een mening over hebben. Hoop dat het een hele normale behandelingskeuze is, maar ja toch een bezorgde konijnen mama
Aniek Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Vervelend zeg dat Spook aan de snotters is.Penicilline injecties zijn juist heel goed en juich dat enorm toe dat de dierenarts dat direct in zet. Alleen ik weet niet beter dan dat ze om de dag geïnjecteerd moeten worden.
Gast Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Een van mijn konijntjes is ooit behandeld voor snot en zij moest ook om de drie dagen geprikt worden. Leuk vond ze het niet, maar wat moet dat moet. Zij is er helemaal van genezen, hopelijk geldt dit voor Spook straks ook. Beterschap!
MaddyB Geplaatst: 16 januari 2014 Geplaatst: 16 januari 2014 Mijn kleintje heeft 2 verschillende antibiotica gehad.Maar dit was oraal toe te dienen met spuitjes, het ene was bitter en het andere was zoeter...Maar bij mij had hij geen duidelijke tekens van snot.Hij had een proper neusje, propere pootjes en geen vuil. Het enige is niezen en gevoelig aan de keel...
Aanbevolen berichten