spikkeltje Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Sinds afgelopen donderdag weet ik dat mijn konijn EC heeft. Ik ben gestart met de medicijnen. In het weekend bleek het wat beter te gaan, maar vandaag is het weer verslechterd. Kan dit? Als wij ziek zijn voelen wij ons de ene dag ook beter als de andere dag. En hoe merk ik, buiten het niet meer keutelen, drinken en eten, dat het een verloren zaak is? Wil natuurlijk het allerbeste voor mijn konijn, maar het moet geen lijdensweg voor hem worden.
nico Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 wat vervelend succes met de behandeling. Sorry mijn konijnen hebben het nog nooit gehad dus kan geen advies geven.
breezer Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 spikkeltje, balen dat je konijntje ec heeft gekregen. welke symptomen heeft hij of zij? kwa wanneer het een verloren zaak is, is altijd lastig te zeggen. ziezo moet er op gegeven moment verbetering zijn, en dat kan soms ff duren, bij een ander is er vrij snel kleine verbeteringen. ook kan het zijn het konijntje tussendoor stapjes vooruit gaat en erna weer wat terug valt, en vervolgens weer vooruit gaat. ook lees ik verhalen van mensen bij wie behandeling niet hielp. vaak heeft het er ook mee te maken welke symptomen er al zijn, en hoe snel je erbij bent. ec betekend vooral niet te snel opgeven, behalve natuurlijk als het konijntje alleen maar achteruit blijft gaan, en of je merkt het konijntje zelf ook echt niet meer wilt. ikzelf heb tijdens de eerste keren ec bij me konijn weleens eraan gedacht het misschien beter voor hem was ermee te stoppen, hij viel konstand om en probeerde rechtop te komen maar viel dan gelijk weer op zijn zij, en rolde constant om. het zag er zo zielig uit. maar ik ben zo blij ik doorgezet heb, kleinere kooi gegeven , vol met handdoeken zodat die zichzelf niet kon bezeren. en proberen gerust te stellen, ik merkde dat als ik erbij zat hij minder paniekerig was en dan minder rolde. gelukkig ging het met hem snel de goede kant op. en daarna heeft die nog weleens ec verschijnselen gehad, maar nooit meer zoals de eerste keer, alleen nog kopje schuin wegtrekken. maar nu herken ik het ook eerder dus start altijd gelijk behandeling op, en tot nu toe is het gelukkig dus niet meer in ernstige mate terug gekomen. welke medicijnen heb je ervoor meegekregen?
Aanbevolen berichten