Ga naar inhoud

Konijn uit dierenwinkel word niet verzorgd!


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Heei iedereen! Ik zit hier al sinds gisterennacht in men hoofd en kan er niet van slapen!

In de dierenwinkel zit al een halfjaar een zwart lief konijn maar niet koopt hem/haar. Nu heeft het beestje een lopend oogje gekregen en dikke klitten in de vacht. Ik heb al meerdere keren gezegd dat ze hem/haar hooi en water moeten geven en die klitten er moeten afknippen maar ze doen het gewoonweg niet. Nu wou ik het konijn kopen maar ik kan men ouders niet overtuigen omdat ik al 2 konijnen heb! IK WIL DAT BEEST GEWOON HELPEN HET ZIT DAAR ALTIJD ZIELIG VOOR ZICH UIT TE KIJKEN!!! Ik moet er echt van huilen! Wat moet ik nu doen ??!

Shana

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij dat konijn koopt, is er een hokje leeg en heeft de dierenwinkel geld om een nieuw konijn aan te kopen om in dat hokje te plaatsen. Erg naar voor de konijnen die in de dierenwinkels zitten, maar hoe minder zij gekocht worden, hoe meer ze aan de dierenwinkel kosten, ik bedoel voer, tijd van het personeel, verzorging, de winkel krijgt het bedrag dat zijzelf gegeven hebben om het konijn aan te kopen ook niet vergoed als het dier niet verkocht raakt, enz., en dus hoe minder interessant het wordt voor winkels om nog dieren te verkopen. Door dit dier te kopen, help je dit dier, maar dan komt er gewoon een ander in de plaats, en zo blijf je bezig. Beste is inderdaad de dierenbescherming te waarschuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel goed om er melding van te maken, hier zat bij de dobey een aantal jaar geleden een ziek konijn, zijn hele huid onder de schilfers/haaruitval, smerig/bijna geen water in de bakjes, geen enkel konijn had hooi etc.

Heb contact opgenomen met het hoofdkantoor en ik had het idee dat ze me serieus namen. Ze hebben contact opgenomen met de leidinggevende van die zaak, zieke dier werd behandeld (is uit de winkel gehaald en is terug geplaatst toen het beter was) en sindsdien hebben de dieren áltijd schoon water en hooi als ik er binnenloop. Het heeft toch wel íets geholpen.

Het konijn kopen betekend ook dat jij dan de zorgen en kosten op je krijgt, daarbij verdienen zij dan nog aan dit konijn en zetten er zoals gezegd zo een nieuwe voor in de plaats die dan weer de dupe is. Maak er melding van met goede argumenten zodat ze je serieus nemen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .