bunbun beauty Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 (aangepast) zoals sommigen van jullie wel weten heeft beauty bijna 2 jaar geleden een ongelukje gehad met een kip.het oogje hebben we laten zitten omdat ze er geen last van heeft en het niet is gaan ontsteken oid.Nu kom ik net de kamer in en zie ik opeens bloed in haar oogje zitten, het is niet heel erg veel heb even door het hok gekeken of ik misschien een oorzaak kon vinden toen ik een redelijk hard stuk hooi vond met bloed eraan. nu denk ik dus dat ze dat stuk hooi misschien niet gezien had en het toen in haar oog geprikt heeft waardoor het een beetje is gaan bloeden. Is even uitspoelen met afgekoeld gekookt water en het in de gaten houden genoeg of moet ik toch even naar de weekend da?hier een paar foto's scherper dan dit kan ik ze jammer genoeg niet krijgen 12 januari 2014 aangepast door bunbun beauty
Nappie Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Ik weet niet hoe het met konijnen zit, maar bij mensen is het zo dat er bij beschadiging van het oog antibioticadruppels worden voorgeschreven. Het is meer ter preventie, zodat er geen infectie plaats kan vinden op een gevoelige plek. Je zou de DA op kunnen bellen en vragen of het een spoedgeval is, of even wachten tot morgenochtend.
Stamper2011 Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Het is belangrijk dat je hiermee naar de dierenarts gaat. Mijn ram had op een gegeven moment een hoornvlies beschadiging opgelopen aan beide ogen. We hebben hem langdurig moeten behandelen met ooggel. Meestal worden oogproblemen gezien als een spoedgeval. Misschien dat je even met de dierenarts kan overleggen van hoe en wat.
ElskeJunior Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 NAAR DE DIERENARTS GAAn.beter te vroeg dan te laat.
Rian Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Het is al gezegd: naar de dierenarts. Die stelt de diagnose en geeft aan wat je moet doen.
bunbun beauty Geplaatst: 16 januari 2014 Auteur Geplaatst: 16 januari 2014 heb met de da overlegd maar omdat het alleen litteken weefsel is dat beschadigd is hoefde er niets aan gedaan te worden ik moet het wel goed in de gaten houden en mocht het gaan ontsteken oid. moet ik wel terug komen.
Rian Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Maar dit wordt waarschijnlijk wel erger of niet, dat littekenweefsel? Is ze blind?
bunbun beauty Geplaatst: 20 januari 2014 Auteur Geplaatst: 20 januari 2014 met dat oog is ze idd zo goed als blind. het oog ziet er verder erg goed uit ze heeft geen ontsteking gekregen en het weefsel heeft zich weer hersteld.
Aanbevolen berichten