Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik zit met een groot dillemma en wil graag ervaringsverhalen en meningen van andere horen.

Vanochtend vond ik mijn konijn (bram een vlaamse reus van 7, 5 kg) met een achterpoot

Welke niet meer mee wilde werken. Ik ben met spoed naar de dierenarts gegaan. Daar bleek

zijn achterpoot gebroken te zijn. Het was een "mooie" breuk zonder splinters maar kan niet uit zichzelf

genezen.. De fotos worden door gestuurd naar de ortopeet. Die een maandag contact met me

Op neemt. De spoed arts gaf me wel enkele punten

1. Een pin in het bot. (Kosten 600 euro)

2. Een plaatje rondom het bot waneer een pin niet voldoende was

(Kosten 1300 euro)

3. Euthanasie

4. Amputatie was geen optie door het gewicht van bram. Hierdoor

Is de kans op problemen met het gezonde achterbeen erg groot.

Bram is ontzettend jong, nog geen 2 jaar. Hij is ontzettend lief en hierdoor

Vind ik euthanasie een hele zware keuze. Maar is de keuze van een operatie

Ook de juiste?

Graag hoor ik jullie mening want ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Geplaatst:

Ik weet dat hier op BB een lid is met een Vlaamse Reus met geamputeerd achterpoot, maar ik weet even de BB naam niet.

Dit gaat echter wel heel erg goed. Misschien nog second opinion vragen bij andere dierenarts qua prijs?

Ik heb ooit een Lotharinger met gebroken voorpoot laten opereren (pin erin) en die heeft daarna heel fijn nog rond gehupst.

Sterkte.

Geplaatst:

Nu heb zelf nu een konijn in de ziekenboeg zitten van huize pluis.

Wij opvang en een goede dierenarts hebben de keuze amputatie wel gedaan aangezien euthanasie geen optie is,

maakte niet uit welke maat en grote hij was .

hij leert er wel mee lopen het lichaam past zich goed aan daarop.

Geplaatst:

Ik zou zelf amputatie wel overwegen, het konijn waar Aniek op doelt is van Saf.