Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even jullie mening vragen...

Ik vind op internet nogal verschillende info (zoals zo vaak). Ivm urine van kleine Sushi.

Deze is al een aantal keer 'wolkerig' geweest, wat wijst op een teveel aan calcium (toch?). En nu vind ik al 2 dagen klaar heldere urine 's ochtends. Als ik het opveeg is het wel wat donkerder, maar op de grond lijkt het net water. Op de ene site vind ik dat dit normaal is, op de andere staat dat het wijst op verhoogd calcium gebruik.

Wat denken jullie?

Ik ben sowieso van plan na te gaan waar het teveel calcium van komt. Bazinga (1,3 jaar) krijgt al geruim een jaar merkloze biks en had nooit problemen. Nu meng ik SS en merkloze.

Ik las ook dat een teveel aan calcium kan komen door kalkrijk water? Ik woon vlak naast de stad en gebruiken zelf zo'n filterkan. Ook zou in bepaalde groenten veel calcium zitten?

Ik wil blaasproblemen voorkomen. Ze drinkt niet veel, ze drinkt vrij weinig (maar dit heeft ze altijd gedaan).

Misschien ook belangrijk: Sushi is nu 2 en halve maand bij ons.

Even kort:

- Heldere urine: calcium?

- Kalk in het water: calcium?

- Groenvoer?

Geplaatst:

Ik denk om goed te kunnen bepalen of er echt teveel calcium in de urine zit, je het moet laten testen bij de dierenarts. Bij mijn konijn is het deze week helaas okk vastgesteld en hij moet nu op ander voer en hooi. Binnenkort moet ik weer kijken of dit afdoende is of dat ik evt het kraanwater ook moet vervangen.

Maar de urine van konijnen kan meerdere kleuren hebben en dat hoeft soms helemaal niks te betekenen. Daarom raad ik je onderzoek van de urine aan. Anders blijft het giswerk.

Geplaatst:

Ik zou het ook laten testen bij de dierenarts. Je kan niet altijd aan de urine zien of er teveel calcium in zit. Bij mijn Nijntje, die nu in de kliniek ligt, was haar urine die ze thuis uitplaste ook helder. De dierenarts heeft bij Nijntje urine uit haar blaas aangeprikt en op haar rug liggend was het helder, en op haar buik liggend kwam er sludge mee. Dus op basis van de kleur kan je niet bepalen of er teveel calcium in de urine zit.

Geplaatst:

Heldere urine kan ook betekenen dat de nieren niet goed filteren en het kan óók op blaasontsteking wijzen. Met andere woorden, een snelle conclusie is er niet. Ga naar een goeie dierenarts!

Geplaatst:

Ik zou ook naar de dierenarts gaan om even een plasje te laten onderzoeken. Ik heb vorig jaar hetzelfde met Otje gehad. Wolkerige plasjes maar ook heel heldere plasjes, hier zitten ze nu beide ruim een half jaar en iets langer op calcium arm dieet en ik vind amper nog rare plasjes van Otje. Tos heeft een aangeboren nierafwijking waardoor hij eerst echt rood/bloed plaste maar de kleur van zijn urine is ook verbeterd nu hij bij mij is en calciumarm dieet heeft.

Het hoeft bij jou natuurlijk niet het zelfde te zijn een DA kan dat nog altijd het beste vertellen maar het klinkt me wel bekend.

• 1 maand later...
Geplaatst:

De dierenarts raadde me aan ze SS Sience te geven en het in het oog te houden. Ik vroeg om, terwijl ze de voedster castreerde, urine af te trekken, maar haar blaas was te klein. Op dit moment geef ik een mengeling van SS en merkloze (om die merkloze ook op te krijgen). Ik vind nu al een stuk meer normale plasjes! Dus overschakelen op volledig SS en het in het oog houden. Als ik nog een plasje vindt ga ik terug naar de DA.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .