Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Sinds een half jaar heeft mijn konijn dash een boebel op haar buik. Dit bevind zich links boven haar anus en heeft de grote van een golfbal. Hiermee ben ik enkele keren naar de dierenarts geweest, zelf foto's laten nemen.

Maar deze weet niet wat het juist is. Ze denkt dat het vel dikker is geworden door ouderdom want Dash is namelijk al 9 jaar.

Zelf had mijn konijn hier niet veel last van, maar sinds 4 dagen wilt ze niet meer eten of drinken.

Ik weet niet of dit door de boebel op haar buik komt of door iets anders.

De dierenarts zegt dat ik er niet veel aan kan doen buiten wat antibiotica geven.

Ik ben al enkele dagen met een spuitje dash eten aan het geven. Ze reageert hier goed op.

Maar piept regelmatig en heeft een zwaardere ademhaling soms.

Weten jullie hier raad mee?

Met vriendelijke groeten,

Een ongerust baasje

Geplaatst:

Ik stel ook een andere dierenarts voor, er zijn veel dierenartsen die zeer goed zijn in honden of katten, maar konijnen zijn toch anders. Helaas hebben de meeste dierenartsen hier niet zoveel verstand van. Ik zeg niet dat jouw dierenarts slecht is, maar misschien ziet hij/zij iets over het hoofd wat een andere konijnkundige dierenarts wel kan genezen? Hier op de site staat trouwens een lijst met goede dierenartsen voor konijnen.

Ik heb zelf geen idee wat het zou kunnen zijn helaas.

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij de vorige antwoorden. Ik zou toch echt naar een andere dierenarts gaan, en wel eentje die konijnkundig is.

Het klopt dat veel dierenartsen niet veel van konijnen weten. De dierenarts bij mij in de buurt geeft dat zelfs ook toe. Het enige wat hij van konijnen weet is hetgeen hij tijdens zijn studie heeft geleerd. Hij vindt het dan ook terecht van mij dat ik naar Utrecht ga, waar een zeer konijnkundige dierenarts zit.

Het piepen en zwaardere ademhaling kan wellicht van de pijn zijn, maar dat is maar een idee. Ik zou niet weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik zou toch maar snel een afspraak maken met een konijnkundige dierenarts.

Geplaatst:

Een "boebel" (naar mijn idee klinkt dat als een soort gezwel??) 9 jaar oud en piepen en een zwaardere ademhaling.... ik ben geen dierenarts maar mijn gevoel zegt dat er misschien uitzaaiingen zijn bij de longen. Maar nogmaals, ik ben geen dierenarts. Is er nooit een foto gemaakt van die boebel?

Zo nee, raad ik je ook aan om een andere dierenarts te bezoeken en indien mogelijk een foto te laten maken. Tenminste, ik denk dat dat het meest wijs is om te zien wat er binnenin speelt.

Geplaatst:

Piepen en een zwaardere ademhaling duidt op pijn en dat is erg sneu voor m. Ik zou inderdaad naar een andere dierenarts gaan om te kijken of zij er meer van af weten. Wanneer het een uitstulping van bot is, zal ie er niet echt last van kunnen hebben (maar dat had je op de fotos kunnen zien). Wanneer het inderdaad een gezwel is, wat mij voor de hand liggend is, dan kan het dat ie nu zo groot gegroeid is dat je konijn er last van heeft. Is er nooit overwogen om deze bobbel weg te halen of er in ieder geval een biopt uit te nemen?

Eet ie ondertussen al wat zelf?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .