omar55 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 hallo mijn voedster heeft laatste tijd erg dikke keutels wel een boontje groot :arf:ik weet in iedergeval niet waardoor dat kwam is dus weten jullie wat de oorzaak ervan is:arf:
Stamperlove Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Ik denk niet dat dit een probleem is ? Hoe groter de keutels,hoe beter denk ik haha ? Dat betekend dat de spijsvertering goed werkt
omar55 Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 dus dat dikke poep is niks om je druk over te maken:arf:
Anjo Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Nouja daarvoor zou je eerst moeten weten hoe het eruit ziet toch? Omdat je een boontje zei dacht ik aan die vorm, vandaar de foto om te vragen of het zoiets is.
Stamperlove Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Is het niet dit misschien:Dit zijn blindedarmkeutels,die eten je konijnen op haha normaal gezien moet je deze niet vinden.
Anjo Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Boontjes heb je eenmaal in verschillende vormen/grootes
MopsaSnoes Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Als het om blindedarmkeutels gaat dan is het zeer verstandig om je veel te grote hoeveelheid groente uit je menu te schrappen.Even een tijdje minimaal groente en verder hooi,hooi en nog eens hooi.Konijnen eten normaal gesproken de bdk rechtstreeks uit de anus op en normaal gesproken vind je ze dan ook niet in het hok terug.Maar bij een verkeerd dieet,of overvoeren laten konijnen ze liggen.Maar in deze bdk zitten essentiele vitamines die konijnen echt nodig hebben.Het is dus echt zaak om het dieet aan te passen.Keutels horen gewoon rond te zijn en niet langwerping in boonvorm.
femmeke Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Verbeter me even als ik fout zit, maar de blindedarmkeutels laten ze toch liggen als ze te veel biks krijgen? Iig dat staat mij bij.ik heb het probleem ook vrijwel nooit als het hier blijft liggen is een van de nijntjes ziek.
nico Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 volgens mij laten ze blindedarmkeutels liggen als ze te veel te eten krijgen , dus ofwel biks ofwel groen voer.
Bammyflurry Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Als het niet om blindedarmkeutels gaat maar om de gewone keutels, kunnen 1,5 keer grotere keutels ook een van de symptomen zijn van pinwormen. Zie website Dierenkliniek Wilhelminapark.
Aanbevolen berichten