Ga naar inhoud

Wat een ochtend!


James

Aanbevolen berichten

Toen ik mijn konijnen vanochtend bix ging geven, merkte ik dat James niet kwam. Vervolgens het hok ingegaan om te kijken waar hij was. Hij lag zielig in zijn nachthok, reageerde nergens op en wilde niet eten. Ik heb meteen de dierenarts gebeld en ik kon direct in de auto stappen. Vervolgens is James onderzocht. De dierenarts kon op het eerste gezicht niks vinden. Niks gebroken, buik was goed en er was niets mis met het gebit. De dierenarts dacht aan pijn door een verrekte spier of iets dergelijks. James heeft een spuit voor pijnstilling gekregen en vanaf morgen krijgt hij pijnstilling van mij. Ook heb ik dwangvoeding mee gekregen, welke hij drie keer per dag moet hebben. James was aan de lage temperatuur en ik heb hem, op aanraden van de dierenarts, binnen gezet. Is er nog iets wat ik kan doen?

Zijn vriendinnetje zit nu heel zielig in haar eentje buiten. Ik hoop dat James snel opknapt, maar kan ik ze over een paar dagen probleemloos weer bij elkaar zetten? Of moeten ze opnieuw gekoppelt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

keutelt james nog wel? nu je hem apart hebt zitten kun je mooi zien of die nog keutelt, als die niet keutelt heeft die daar namelijk ook medicijnen voor nodig.

kwa het opnieuw koppelen ligt beetje aan de konijnen, ik heb hier een koppel wat ik zo na paar dagen apart door ziekte weer bij elkaar kan zetten maar hoor vaak van andere dat bij hun niet zo makkelijk gaat en eerst weer ff op neutraal terrein moet, dat zal dus denk ik gewoon proberen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je zijn vriendinnetje anders niet ook binnen halen? Zelf zie ik altijd als mijn ram weer wat last heeft van gas of stilligging dat hij het liefst dicht tegen zijn vriendinnetje aan ligt. '

Afgelopen weekend was het weer zover, Koos had ondertemperatuur en de darmen lagen stil, hij wilde niks eten en ook niks van mij weten. Hij ligt dan het liefst zo dicht mogelijk tegen Lizzey aan, kan me voorstellen dat hij daar steun zoekt omdat hij niet lekker is.

Lukt het met dwangvoeren of eet James inmiddels al weer een beetje zelf? Hopelijk is hij er snel weer bovenop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik vier dierenartsbezoeken verder, maar gelukkig is hij opgeknapt! In de eerste instantie dacht de dierenarts dat hij iets verrekt had oid, hier pijn van had en daarom niet wilde eten. Pijnstillers gehad, maar knapte niet op. Smiddags meteen weer heen geweest, omdat hij ook niet wilde eten. Toen medicijnen gekregen om zijn darmen etc weer op gang te laten krijgen. Deze heb ik de afgelopen dagen zelf ook moeten prikken. De volgende dag ben ik nog tweemaal bij de dierenarts geweest, hij knapte niet op, reageerde nergens op en plaste bloed. Urine is onderzocht en het blijkt een blaasontsteking te zijn, of nierstenen. Antibiotica gekregen. Deze moet ik vandaag en zondag ook nog prikken. Hij knapt algoed op, keutelt normaal en ik heel actief.

Ik heb ervoor gekozen zijn vriendinnetje niet binnen te halen. Allereerst omdat ik dan niet kan zien wie keutelt/eet, maar heb geen apart hok extra. Vanmiddag wil ik ze opnieuw koppelen. Zet ze in de schuur, waar ze alleen maar met zijn tweeën hebben gezeten. Is dit goed, of moeten ze echt in een nieuwe omgeving gekoppeld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .