tientje22 Geplaatst: 5 januari 2014 Geplaatst: 5 januari 2014 Hoi,Ik heb een vraagje. Mijn 2 konijntjes mochten net in hun groter ren spelen dat ik heb gemaakt in de tuin. Nu blijf ik er altijd bij aangezien ik schrik heb dat er iets met hen gebeurd. Nu zat er net een kat van de buren op de muur. Op zich is dit een heel lieve kat en heel sloom (heeft een ziekte) dus ben ik niet bang dat deze kat mijn konijnen gaat aanvallen. Toch heb ik ze maar direct van de muur gejaagd. Nu dacht ik: probleem opgelost. Niet dus... Mijn konijnen zijn echt beginnen flippen. Ik heb ze nog nooit zo hard zien crossen in hun ren. Ze sprongen tegen de kant en eentje is er ook over gesprongen. Gelukkig heb ik hem kunnen pakken. Het is duidelijk dat ze bang waren, maar is dit normaal gedrag? Ik had namelijk heel veel schrik dat ze zichzelf of elkaar pijn zouden doen aangezien ze overal tegenlopen. Ik heb ze maar direct in hun hok gezet zodat ze konden kalmeren. De ene lag bevend in een hoekje, de andere bleef maar rondcrossen en tegen de zijkanten lopen. Moest dit nog eens gebeuren, hoe moet ik het beste reageren? Wat moet ik doen?
Anjo Geplaatst: 5 januari 2014 Geplaatst: 5 januari 2014 Heb je de mogelijkheid een afgesloten ren in je tuin te maken waar ze misschien altijd in kunnen? Als ze maar af en toe in de ren in de tuin mogen is dit misschien ook niet zo vertrouwd voor ze en zijn ze eerder bang van bijv een kat. Ik vang op het moment een moeder konijn op met 2 jonkies en die schrokken in het begin ook van de kat. Inmiddels zijn ze prima gewend en komen ze nieuwsgierig naar hem toe, ze weten nu dat hij niks doet maar in het begin in een nieuw thuis met een vreemd onbekend dier is dat natuurlijk schrikken.
tientje22 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Geplaatst: 5 januari 2014 Bedankt voor je snelle reactie =) Ik heb een nachthok met daaraan een ren waar ze permanent in verblijven. Maar dit heeft net de minimum afmetingen, dus vind ik het wel aangenaam dat ze af en toe in een groter stuk van de tuin mogen lopen. Ik merk dat ze dat ook wel nodig hebben. Ik was aan het denken mijn hok uit te breiden zodat ze een groter permanente ren hebben, maar dit is niet echt een optie aangezien ik nog thuis woon. ze kunnen ook niet zelf in hun ren aangezien het hok vanaf boven opengaat.
tientje22 Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Geplaatst: 5 januari 2014 misschien even verduidelijking: ze kunnen wel zelf in hun permanent (overdekte) ren. Maar niet in het grotere ren.
Aanbevolen berichten