abboe Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Hoi,Mijn konijntje heeft e.cuniculiSinds maandag zijn we gestart met Fenbendrops en heeft ze 2 spuitjes gehad van de DA.Nu gaat het iets beter, maar hij lijkt nog wel erg suf.Nu schijnt dat een bijwerking te zijn (dacht ik)Wat is jullie ervaring met het herstel.Greetz,Albert
Miranda1991 Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Hoi,Mijn konijntje heeft e.cuniculiSinds maandag zijn we gestart met Fenbendrops en heeft ze 2 spuitjes gehad van de DA.Nu gaat het iets beter, maar hij lijkt nog wel erg suf.Nu schijnt dat een bijwerking te zijn (dacht ik)Wat is jullie ervaring met het herstel.Greetz,AlbertHey,Wat naar dat je konijn EC heeft.Mijn Amadeüs heeft dat in Mei dit jaar gehad.Gelukkig was ik er heeel snel bij, en was het goed te behandelen met Panacur.Het suf zijn kan komen doordat het konijn mogelijk duizelig is, en dus traag en voorzichtig beweegt.Amadeüs was op ten duur zover dat hij wilde staan en toen achterover viel...Hij is na een langzaam herstel weer helemaal beter, maar ik houd hem scherp in de gaten, het kan weer terugkomen.Wees alert op dat hij/zij blijft eten en drinken!Veel beterschap!
abboe Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Geplaatst: 29 december 2013 Ja, hij eet en drinkt wel gelukkig zodat we niet hoeven te dwangvoeren.Medicijnen was al een drama, vandaar dat we dat door de andijvie heen husselen 2x per dag. dat gaat schoon op.Hij eet wel minder, maar hij eet iig wel.We wachten het af, bedankt!
Teuntje Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Mijn konijn is net zo goed als hersteld van EC.We hebben 4 weken Fenben en antibiotica gegeven. Daarnaast nog aantal vitamine B-injecties en Cotisoneninjecties. Vanaf morgen moeten we stoppen met de medicijnen dus dat is wel ff spannend. De eerste 2 weken had ik het echt spaans benauwd. Ze leek steeds slechter te worden. Vooral haar hoofdje ging steeds schuiner waardoor ze op een gegeven moment de kkoi niet meer uit kwam en alleen maar bleef liggen. Eten bleef ze gelukkig wel en dat gaf ons dus hoop. Zodra ze stoppen met eten wordt het een nog moeilijker verhaal. En nu vond ik het al heel ingrijpend want elke ochtend en avond medicijnen geven was voor ons en voor haar stressvol. Ons geluk kon dus niet op toen ze weer wat energie kreeg en weer begon rond te huppen in haar kooi. Pas in de 4e week kwam ze ineens zelf haar kooi uit (staat in de woonkamer en staat altijd open als we thuis zijn). Nu hopen dat het goed blijft gaan zonder medicijnen.Het is echt een rotziekte (parasiet) en je weet ook niet of het echt weg is. Bij stress of lagere weerstand kan het de kop weer opsteken. Maar goed, mijn boodschap is dus, hou hoop en geef niet op. Wij hebben er wel een paar honderd voor uitgegeven (inclusief nacht en weekendbezoekjes), dus het kan best oplopen en de behandeling kan lang duren. Ik hoop dat we nu klaar zijn (na 4 weken), maar zeker weten doe je dat dus niet en die onzekerheid is killing. Heel veel sterkte en succes in ieder geval en als je nog vragen hebt, let me know!
breezer Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 bij konijn leeft al bijna 13 jaar met terug kerende EC problemen, hij had het vanaf jongs af aan en ondanks het altijd op en af gaat, is die er nog steeds, en oogt hij erg gelukkig . Soms is het een drama periode, en duurt het lang voordat je echt grote verbetering ziet, maar een konijn kan er dus zeker van herstellen en oud mee worden. Ook mijn konijn is tijdens de EC momenten suf. Veel sterkte en succes
Gieter Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Ik heb ook een aantal weken (ik dacht zelfs 8weken) fenbendrops moeten geven en ook ik vond het even spannend om te kijken of dit ging werken. Na de medicijnen heb ik helemaal niks meer gemerkt maar let ik altijd nog wel op of zijn koppie niet weer scheef gaat. Tot nu toe heeft Cosmo helemaal nergens last van en gaat het super goed met hem. Misschien een tip om de medicijnen te geven als andijvie niet meer lukt: ik prakte een klein beetje banaan, medicijn erin en heel klein beetje roosvicee erdoor. Dit was elke avond binnen no-time op
Teuntje Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Hallo allemaal, 1 januari vertelde ik nog dat het langzaam beter ging, maar afgelopen donderdag is Teuntje alsnog overleden. De hele week ging het super goed en dinsdag had ze een topdag en avond. Ze was aan het spelen, rennen, knuffelen, dus we waren enorm verrast toen we woensdagochtend een ziek konijntje aantroffen. Direct weer begonnen met alle medicijnen en einde middag naar de dierenarts voor 2 injecties waar ze normaal zo goed op reageerde. Helaas was het donderdagochtend helemaal mis. Ze kon bijna niets meer. Weer naar de dierenarts en die wilde het toch nog 1 keer proberen, omdat ze voorheen zo goed reageerde op de medicijnen. Maar helaas, thuis gekomen en haar kooi aangepast (handdoeken en eten/drinken onder handbereik voor haar) is ze een uurtje later alsnog overleden. We hebben enorm verdriet en zijn verslagen. Alle behandelingen hebben niet mogen baten. Ze laat een enorme leegte achter in onze voorheen altijd zo gezellige konijnenwoonkamer. Heel veel sterkte voor iedereen die met deze parasiet te maken heeft. Het is een sluipmoordenaar.
abboe Geplaatst: 14 januari 2014 Auteur Geplaatst: 14 januari 2014 Das is heel slecht nieuws ja.Heel veel sterkte om over dit verlies heen te komen.
Elisabeth Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 We wensen jullie ook heel veel sterkte, herken je gevoelens maar al te goed! Bij Macho is het nog steeds niet helemaal duidelijk wat hij heeft, diverse artsen hebben de resultaten van allerlei onderzoeken bekeken maar weten het gewoon niet.Neem de tijd om je verlies te verwerken.
Aanbevolen berichten