Cathedral Geplaatst: 28 december 2013 Geplaatst: 28 december 2013 Mijn konijn heeft daarnet een blad van een soort palm gegeten, ondanks mijn maatregelen heeft hij in de paar minuten dat ik boven was over het hekje naar de bureau kunnen springen. Ik heb dus in volle paniek naar de dierenarts van wacht gebeld, die zei dat er niet veel aan te doen is, dat we nu vooral moeten afwachten. Ze zei ook dat palm niet super giftig is, de soort palm die we hebben staat niet op de giftige lijst hier, maar ik meen mij te herinneren dat de meeste palmsoorten toch redelijk giftig zijn. Of ze konijnkundig is, weet ik dus niet. Ondertussen heb ik mijn konijn een grote verse pluk hooi gegeven die hij nu aan het wegwerken is, tot nu toe lijkt alles oké. Maar bij elke beweging die hij maakt, schiet ik toch weer even in paniek, dus mijn vraag: hoelang moet ik paniekerig blijven? Ik ga sowieso niet veel slapen vannacht denk ik, maar vanaf wanneer kan ik weer rustig ademhalen?
EllaEnJack Geplaatst: 28 december 2013 Geplaatst: 28 december 2013 Het lijkt me wek een goed teken dat hij eet, drikt hij ook eepn keutelt hij goed?
Cathedral Geplaatst: 28 december 2013 Auteur Geplaatst: 28 december 2013 Ja, hij stopt af en toe met eten om te drinken en een dutje te doen. Keutelen gaat ook goed, ik ben elke 10 minuten gaan kijken of zijn keutels goed zijn, maar ik ben toch nog bezorgd.
Charita Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Ik denk dat je morgen wel gerust kunt zijn als er nog niks aan de hand is.Die 2 ukkelepukkels van mij hebben zelfs allebei rododendron gegeten, een mega giftige plant.Dat was dan maar een hapje en t is zelfs meer dan 1x gebeurd en ik schoot ook mega in de stress, maar ze hebben er nooit iets van gehad. Maar goed jouw konijn kan natuurlijk gevoeliger zijn dan die 2 van mij, dat weet je nooit met die beestjes. Ik hoop dat hij er goed doorheen komt, maar tot nu toe klinkt het goed
Cathedral Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Geplaatst: 29 december 2013 Oef, tot nu toe is er niets zichtbaars aan de hand, dus ik hoop dat het een te kleine hoeveelheid was om echt schade aan te richten.Konijnen hé, waarom vinden ze nu net die giftige planten zo aantrekkelijk...
EllaEnJack Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 tja.. paarden zijn makkelijker die weten zelf wat giftig is of niet
Jolien_1999 Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Sommige konijnen ook. Ik heb zon vreetknabbelkont die ooit bij de buren is geraakt daar staat het vol Buxus. Lilly heeft er niet van gegeten.
ElskeJunior Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 mijn konijn is slim.wat zij niet kent eet zij ook niet op.:he:
Aanbevolen berichten