Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen.

fijne kerst gehad bij me ouders kom je thuis...

Wil de kleinste dame tosca ineens niet eten:(

Ook een beetje ongemakkelijk zitten:(

Alle 4 de pootjes dicht bij elkaar zetten.

geen wortel andijvie tomaat komkommer of brokjes willen eten. Het is de grootste vreetzak van alle 4 normaal gesproken...

Dus dan gaan de belletjes rinkelen.

gelijk carprofen en metaclor al gegeven tegen eventuele pijn of gas...

(Wel goed spartelen tegen het oppakken gelukkig)

Voor vannacht een warme kruik in de kamer.

Morgenochtend maar ff afwachten of ze wil eten anders de da maar bellen...

bah...:( moest het ff kwijt.

Geplaatst:

Helaas geen thermometer :(

En het enige verder ze was in mei gesteriliseerd, bij de da gegeten mocht ze naar huis, alleen de volgende dag met spoed terug want haar darmen stonden stil.

Toen trof ik ook echt een lusteloos stil konijn aan (meer dood dan levend)

Toen 3 dagen carprofen metacloral en dwangvoeding en toen was het weer goed (eerst ging ze kleine beetjes eten en op dag 4 weer helemaal goed)

Oja de carprofen en metacloral die ik nu gegeven heb had ik nog over van marley toen hij kiesproblemen hadden eind augustus.

dwangvoeding heb ik ook nog (critica care)

Geplaatst:

Zit ie toevalling in de rui?

Als mijn hupsel een grote rui doormaakt (is nu ook bezig geloof ik), heeft ie soms ook avonden dat het hem echt niet af gaat. Lusteloos en zonder eetlust. Maar niet veel later gaat het meestal beter, en als ik dan in zijn wc ga kijken tref ik meestal een keutelketting (keutels met elkaar verbonden door haar) aan, of een hele dikke keutel. En dan gaat het vaak beter.

Ik masseer dan wel vaak z'n buikje en probeer hem toch hooi te doen eten.

Hopelijk komt 't deze nacht helemaal goed en is ze snel weer zichzelf!

Goede moed!

Geplaatst:

Ze zit wel erg in de rui inderdaad...

Maar de medicijnen hebben hun werk goed gedaan ze heeft vanmorgen alweer een paar brokjes gegeten :)

Ze had er wel weer snel genoeg van dus nog wel een keer de medicijnen gegeven.en de kruik ging ze lekker tegenaan liggen

was er gelukkig snel bij.

Dank toch dat het gas is geweest.

Geplaatst:

Dat ze al eet lijkt me toch al een teken van beterschap :-)

Goed dat je weet dat mevrouw Tosca nogal snel last heeft... En dat je medicijnen in huis had.

Verwen haar vandaag maar goed & dan zal ze zo wel weer de oude zijn!

Geplaatst:

Ik ben erachter waarom tosca niet lekker was :(

Die stomme vuurwerkbommen die hier in de buurt al worden afgestoken.:s

Vanmiddag is er weer 1 afgegaan terwijl ik bezig was met schoonmaken in de konijnenkamer, en tosca reageerde heel raar leek wel een epilepsie aanval ofzo. ..

Ze viel neer 4 pootjes gestrekt, sprong gelijk weer op racete een rondje en ging heel stil in het schuilhokje zitten (naja, stilzitten maar wel stampen.

Heb dr heel goed in de gaten gehouden.

maar ze blijft stilzitten.

Dus het was denk ik toch stress (gevolg gas aanval)

Dus nu ben ik vanmiddag naar de ranzijn gegaan om wat kalmerend spul te halen voor oudjaarsavond (zit ik nu erg mee in me maag :s)

Ik wou de bach remedy rescue halen omdat ik daar veel goed over gehoord had.

maar die hadden ze dus niet. ..

nu heb ik van vitakraft een klein doosje met korreltjes (zit in een flesje in het doosje)

Verder staat erop (voorkant)

Vita-forte

12

angst.

bach flowerpower mixture forum alle rodents.

De korreltjes moet je in het drinkwater doen.

Heeft iemand ervaring met dit spul?

(Verder gaan werken helaas oudjaarsavond tegen etenstijd weg en zijn werk 1 jan met etenstijd weer thuis,24 uur dus weg)

Mijn schoonzus heb ik gevraagd om ze op 1 jan rond lunchtijd eten te gaan geven en ff controleren.

ik ga haar morgen uitleggen hoe ze eventueel medicijnen moet toedienen als het nodig is (carprofen en metacloral)

En dwangvoeding mocht ze niet willen eten.

Ze weet gelukkig hoeveel ik om me nijnsels geef en ze wil het ook graag doen gelukkig.

Maar is dit genoeg?

Of moet ik haar ook vragen om rond een uur of 2 snachts te gaan kijken?

(Dit doe ik liever niet vanwege dat ik misschien te veel vraag :()

Zelf thuisblijven is helaas geen optie.

iig gaat de radio aan, licht aan, ramen dicht en gordijnen dicht.

Geplaatst:

Ik lees overal dat het sterk wordt afgeraden om dingen uit de winkel te geven tegen vuurwerkangst. Ik denk dat vooral afleiding en de radio zachtjes erbij aan plus het licht afdoende moeten zijn. En als je erbij bent en ze schrikt zo, niet gaan troosten maar gewoon normaal blijven doen. Anders versterk je hun angst alleen maar.

Geplaatst:

Bach kan je kopen bij winkels als De Tuinen.

Ik sluit me verder helemaal aan bij Domino. De meeste middeltjes nemen de angst niet weg, maar zorgen alleen dat een dier wat suf wordt. Ik snap heel erg goed dat je je rotgeschrokken bent, want dat zal best een naar gezicht zijn geweest, maar negeer het wel.

Geplaatst:

Ok bedankt voor de reacties dan laat ik die vitakraft maar voor wat het is...

(Leek me eigenlijk wel wat omdat er ookalleen maar kruiden inzitten)

En ik heb tosca ook met rust gelaten inderdaad dat wist ik gelukkig wel, heb er alleen een uur bij gezeten op de hoorbaar heel stilletjes om te observeren

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .