Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

hallo,

ik zou graag wat tips willen hebben van jullie.

mijn franse hangoor van 3 jaar oud (6 kilo ziet er niet dik uit) heeft een grote rode open wond in het midden van haar voet. zelf heb ik vernomen dat het sore hocks zijn. ik heb zelf al wat uitgeprobeerd zoals:

sinds 6 dagen ben ik bezig met het schoon houden van haar poot door haar poot in een biotex bad te doen. daarna het 2x in te smeren met calendulan. maar de wond blijft rood en wordt steeds groter en zwelt een beetje op. ik denk ook dat het komt doordat ze heel hevig aan haar eigen poot likt, ze likt zelfs haar eigen haren er uit.

Het hok waar ze in leeft heeft een bodem van tegels (die hebben geen uitsteeksels), het heeft ook een bovendeel dat met stro is bedekt. sinds kort hebben we op de bodem karton gelegt zodat het iets zachter is.

Maar ik heb geen idee wat ik nog kan proberen om de wond zo goed mogelijk te behandelen. zouden jullie wat tips kunnen geven

aangepast door Gill
Geplaatst:

Ik denk dat je er toch het beste mee naar de dierenarts kan gaan. Misschien heeft ze ondertussen antibiotica nodig of kun je daar een kapje krijgen zodat ze er niet meer aan kan komen zodat het kan genezen. Maar als je na zo'n tijd nog heen verbetering ziet en het eigenlijk alleen maar erger wordt lijkt het me wijs om professionele hulp in te schakelen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .