JufLaura Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Hoi...Mijn lieve ex-ram Bram (hij is nu 9 jaar) heeft sinds gisteren een soort van witte waas over zijn oog heen :(Ik schrok er van want ik herken dat van mijn hond, die blind was. Dus ik ben bang dat dit nu ook bij Bram gaat gebeuren als het niet al zo is. Vandaag heb ik de dierenarts erover gebeld en ik kan gelukkig morgen langskomen.Volgens mij heeft hij geen last want hij is gewoon actief, eet en drinkt goed en huppelt door de tuin. Ik zag alleen dat hij vandaag wel eerder weer terug in z'n hokje was gaan zitten.Nu vraag ik me af of jullie hier ervaring mee hebben? Is dit een soort van staar? Ik vind het altijd zo zielig dat konijntjes bij het ouder worden vaak 'ouderdomskwaaltjes' krijgen en vaak snel aftakelen. Dit heb ik nu al bij 2 voedsters (8 en 9 jaar geworden) meegemaakt en dat doet me veel verdriet :(Ik hoor graag jullie ervaring en tips. Het allerbelangrijkste is dat Bram geen pijn heeft en gewoon fijn kan leven!!! Groetjes en kerstgroetjes van mijn 4 nijnen
Domino Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Heb je er misschien een foto van? Al kan de dierenarts morgen het beste uitsluitsel geven wat het is hoor, dus ga niet TEveel af op wat iedereen hier eventueel oppert.
JufLaura Geplaatst: 24 december 2013 Auteur Geplaatst: 24 december 2013 Net bij de dierenarts geweest. Ze zegt dat het waarschijnlijk staar is maar het zou ook een ontsteking kunnen zijn vandaar dat ik antibiotica heb meegekregen. Ze gaf al aan dat hij er niets meer door ziet :( Bram heeft er zelf geen last van dus en ik hoop dat dat zo blijft. Maar het idee vind ik toch wel zielig :(Nja.. ik denk dat ik het maar moet accepteren. Nog even de antibiotica afwachten maar heb daar zelf niet echt vertrouwen in.
wupsie Geplaatst: 24 december 2013 Geplaatst: 24 december 2013 Staar kan ook een symptoom van ec zijn. Mocht de ab niet werken zou je dat nog kunnen proberen te behandelen. Soms is dat ook het enige symptoom maar soms komen er meer symptomen bij. Ec is er gevarieerd en geen enkel konijn uit het hetzelfde.
Aanbevolen berichten