Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Sinds enkele dagen valt het mij op dat de buitenkant van de neusjes iets geliger is. Maar als ik dan ik het neusje kijk, is het proper ook altijd als ik het hok kom hoor ik niemand niezen. Ze hebben het wel alledrie maar de neusjes zijn alledrie proper. Is dit snot of loos alarm??

Groetjes Jolien:bunny4::bunny3::bunny4:

Geplaatst:

Moeilijk te zeggen vanaf hier eerlijk gezegd. Als je twijfelt zou ik toch even langs de dierenarts gaan. Die kan er meer duidelijkheid over geven dan wij hier denk ik.

Geplaatst:

Ok bedankt voor je reactie. Eerst had Bailey het aan beide kantjes nu nog maar een. Maar intussen zijn Lilly en Chanel er wel bijgekomen. Maar als ik daar kom zie ik geen enkel konijn niezen. Kan stof van hooi ook geel zien. Want et is eigenlijk gekomen met de nieuwe baal.

Geplaatst:

Mijn konijn had dat de eerste dagen ook, eerder groenig wel. Omdat er echt niets van ziekte te merken was, en hij het niet continu had, heb ik even gewacht met een dierenartsbezoek. Toen heb ik ontdekt dat hij het altijd had nadat hij met zijn snuit in de drinkbak had gehangen en daarna gulzig aan zijn hooi was begonnen. Het rare is wel dat hij dat nu nooit meer heeft, al wast hij zijn neus nu wel nadat hij gedronken heeft (hij is niet zo'n propere drinker) omdat hij ontdekt heeft dat het hooi niet wegloopt. Misschien heeft het daarmee te maken.

Maar of jouw konijnen hetzelfde hebben weet ik natuurlijk niet, het kan ook zijn dat er meer stof zit in het nieuwe hooi en ze daarom wat snotterig zijn? Ik heb gelezen dat veel snot konijntjes hun neusje heel vaak wassen, misschien kijk je toevallig net altijd na hun wasbeurt? Zou zeer toevallig zijn, maar je weet nooit.

Geplaatst:

Kan goed zijn. Maar wassen konijnen zich 4x per dag. Kheb vandaag Lilly opgepakt en terug gekeken en het zal wat gelig maar het neusje zag er heel proper uit.(zo in da gaatje e). Kwil niet nog eens een dier verliezen door mn koppigheid om de symptomen te begrijpen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .