bunbun beauty Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 (aangepast) Hallo allemaal,Ik heb zo'n 2 maanden geleden een topic geopend omdat mijn exram Black Jack snot had en de antibiotica niet wilde nemen. Toen hebben we besloten over te gaan op duplo daar heeft hij intotaal 9-10 injecties van gehad om de dag. Omdat er weinig verbetering in zat hebben we een swab laten maken, hier kwam pasteurella multocida uit en was gevoelig voor alle geteste antibiotica. Toen zijn we een doxycycline kuur (deze neemt hij met plezier zolang ik het pipetje voor zijn neus houd en hem niet dwing het heeft namelijk frambozen smaak en dat vind ie blijkbaar wel lekker :he:) gestart van eerst 12 dagen daarna op controle geweest, er zat wel wat verbetering in maar hij nieste nog wel regelmatig (dagelijks meerdere malen).Dus is de kuur weer met 9 dagen verlengd, zaterdag is de 9e dag en moet hij weer op controle maar er zit niet echt verbetering in sinds de laatste controle dus zal ik waarschijnlijk nog een kuur mee krijgen. heb het al over draxxin gehad met de da maar de da en mijn vriend willen dat beide niet gebruiken, maar ik heb niet het gevoel dat we zo iets bereiken en Black Jack is die dierenarts bezoekjes toch ook wel een beetje zat..Dus mijn vraag is wat nu? doorgaan met de antibiotica kuurtjes in de hoop dat het gaat werken of zou het dan toch chronisch zijn? en is dat te testen?hoop dat het een beetje duidelijk is. 12 december 2013 aangepast door bunbun beauty
StamperPluis Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Is altijd moeilijk te zeggen, of je door moet gaan met antibiotica, of dat het toch chronisch zou kunnen zijn.Ik heb zelf goede ervaringen met Chinese kruiden, welke ik bij huisdierendokter.nl heb besteld. Het ging dan niet om snot, maar om een andere luchtwegaandoening. Je kan ook telefonisch contact met hun opnemen om het e.e.a. te bespreken. Zij kunnen je dan adviseren. Punt is wel dat je bij deze medicijnen wat langer geduld moet hebben, omdat het op natuurlijke basis werkt, en daardoor het langer duurt voordat je resultaat gaat zien. Ze hebben medicijnen voor diverse aandoeningen. Het zwervertje wat we in april in huis hebben genomen was heel onrustig en gestrest, zelfs best wel agressief. Ik heb haar hiervoor langere tijd medicijnen van huisdierendokter.nl gegeven, en ze is nu zo mak als een lammetje. Ik zeg niet dat het in alle gevallen resultaat zal geven, maar het is denk ik wel het overwegen waard als je het probleem met de reguliere medicijnen niet opgelost krijgt om dan naar iets anders te kijken.
bunbun beauty Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 we zijn aan het kijken of het misschien niet alleen de pasteurella is maar of het ook iets anders kan zijn waardoor de luchtwegen geprikkeld blijven. Zoals stof, rook, deo, parfum ed. zal het nog wel in mijn acherhoofd houden mocht daar ook niets uit komen.
StamperPluis Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Stof oid kan ook heel goed. Ik heb in april een zwerfkonijn in huis genomen die ook maar bleef tobben met haar luchtwegen. Ze heeft toen twee antibioticakuren gehad. Het probleem ging eventjes weg maar kwam snel weer terug. Ik ben toen ook gaan zoeken naar ev. andere oorzaken, en ben haar bodembedekking gaan veranderen. Nu heeft ze bodembedekking waar praktisch geen stof vanaf komt, en het hooi en stro komt van de boer. Hier zit lang niet zoveel stof in als in die pakken hooi en stro. En het gaat goed met haar luchtwegen. Sinds die verandering heeft ze geen last meer gehad. Ik weet niet op wat voor soort bodembedekking je konijn staat, maar het is het proberen waard. Een konijn zit met z'n/haar neus dicht bij de bodembedekking en ademt zo best wel wat stof naar binnen (als er veel stof in de bodembedekking zit).
bunbun beauty Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 (aangepast) haha sorry had je reactie helemaal niet meer gezien ze hebben in hun toiletje in en naast het hok hennepvezel (naar mijn idee is dit zo goed als stofvrij) en voor de rest hebben ze al een maandje geen bodembedekking meer.we zijn na mijn laatste bericht gestopt met de ab-kuur om te kijken wat er zou gebeuren. De eerste paar dagen had hij nog wel flinke niesbuien, maar het gaat nu eigenlijk wel goed ik hoor hem zo nu en dan (eens in de 2-3 dagen) nog een keertje niezen maar de niesbuien die hij had zijn verdwenen. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt dat ie er nu wel vanaf is maar ik ben voor hem iig blij dat hij weer gezond is en dat al die da bezoekjes nu voorbij zijn. Hij werd zo gek van al die da bezoekjes dat hij ons totaal niet meer vertrouwd dus ik ben heel hard bezig dat vertrouwen weer terug te krijgen, maar dat zal wel goed komen 23 december 2013 aangepast door bunbun beauty
Aanbevolen berichten