Bazinga Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Alle konijnen niezen wel eens, zoveel weet ik.Ieder konijn niest ook anders?Sushi (voedster dwergje van 15-16 weken, 2 maand bij ons) heeft al wel eens geniest. Dit was in het begin heel grappig want ze niest heel anders en ook wat luider dan Bazinga (ram van 1,5j, nu een jaar bij ons). Maar dit was niet meer als 1x per week. Beide zitten binnen. Ze gaan graag met hun poep tegen de venster liggen, maar liggen ook graag te snoezelen naast de verwarming. Hun hok staat niet in de tocht.Sinds deze namiddag echter is ze frequent aan het niezen/hoesten (ik weet niet hoe je hoort wat wat is). Om het kwartier / half uur komt er toch wat lawaai van achter de zetel. Haar neus is proper, ogen en oren ook. Ze wou Bazinga net nog berijden, en kwam ook afgelopen toen ik met eten rammelde. Ik probeer heel de tijd het geluid op te nemen, maar het wil niet lukken.Mijn overbezorgdheid komt weer naar boven; is/begint ze ziek te worden?
Woezel en Pluk Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 ik zou voor de zekerheid naar een (aardige) dierenarts gaan. ik ben ook eens naar een dierenarts gegaan omdat we een vermoeden hadden dat onze cavia iets aan zijn pootje had, maar dit bleek niet zo te zijn, dus hoefde we geen geld te betalen, vond hij! de meeste dierenartsen vragen daar wel veel geld voor maar een aardige niet.
Bazinga Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 Ze speelt wel een beetje een spelletje met me ;-) Nadat ik dit poste heeft ze maar 2x kort even geniest, alsof ze dacht: haha, en nu zal ik eens stoppen met mijn bazinnetje ongerust te maken.We hebben een vaste dierenarts, ze is wel vriendelijk, maar ik denk wel dat we een consultatie zullen moeten betalen. Maar ik kan inderdaad nog wel eens rondkijken naar een andere dierenarts in de buurt... Eens rondhoren. Dankjewel!
Pomme Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Ben gisteren voor precies hetzelfde naar de da gegaan, ook niks te vinden, geen natte neus, wel veel niezen hoesten.Maar ook de DA kon niks vinden. Dus ik hoop dat ze bij jou ook niks mankeert .
Pomme Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Ligt aan de naam denk mijn konijn heet soesie
Bazinga Geplaatst: 14 december 2013 Auteur Geplaatst: 14 december 2013 Ligt aan de naam denk mijn konijn heet soesie Haha, ze zullen mekaar, als bijna-naamgenoten, aangevoeld hebben Ik hoop ergens dat ze wel een oorzaak vinden. Natuurlijk hoop ik er niets aan de hand is. Maar een konijn dat van de ene dag op andere zo begint te niezen... Wel nog steeds geen natte neus ed, ook geen koorts. Ze 'bromt' wel regelmatig tijdens ademen. Precies of ze snurkt...
Pomme Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ja, haha die van mij maakt met eten ook nog rare geluiden.. niezen is nu al wel minder geworden nadat ik wc bodem heb vervangen voor krantensnippers... denk gewoon een beetje stofgevoelig
Stamperlove Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik wens je succes maandag! Ik zeg altijd : Voorkomen is beter als wachten totdat het misschien te laat is! Ookal is het misschien niets,maar dan ben je toch wel zeker
Syrabi Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Zolang de neus en oogjes schoon zijn, zal het wel meevallen. Morty had echt last van snot. Alles koekte aan elkaar, maar hij is er bijna 11 mee geworden. Hier niest Ascorbine wel eens, maar sinds we het hooi anders ophangen, niest hij bijna nooit meer. Gewoon kriebeltjes van het stof.
Bazinga Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Een virale infectie van de bovenste luchtwegen, dat is de diagnose. Nu kan de strijd echt beginnen: ik kreeg Meloxidyl mee, wat ik via een spuitje in haar mond moet doen. Ja, probeer dat maar eens bij zo'n wiebelkont Aangezien het al veel beter is moet ze zeker geen antibiotica. Haar neus was wel wat vochtig, maar geen snot te zien. Ook 1 oogje was wat rood, maar dat was verder niet erg ontstoken. Haar longen zelf waren wel mooi proper. Tegen vrijdag moet het beter zijn, anders mocht ik antibiotica halen.Dat van het hooi ander ophangen, kan ik ook wel eens proberen. Dat hangt nu gewoon in een ruif aan de kooi, maar ik heb nog wel zo'n voedselbol waar dat ook in kan!
Bazinga Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Is mijn konijnenhartje weer gerust gesteld :-)
Bazinga Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Nog even een vraagje: zijn er onder jullie die ervaring hebben met Meloxidyl? Vanuit internetbronnen begrijp ik dat dit vooral gegeven wordt om pijn te bestrijden... Sushi vindt het wel erg lekker precies, ze lekte smakelijk heel het spuitje af!
Bazinga Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Geplaatst: 20 december 2013 Toch antibiotica gestart. Ze niesde gisteren nog steeds dus ben het maar gelijk gaan halen vandaag.Ik denk echt dat ze me aan het pesten is hoor, want vandaag heeft ze helemaal niet geniest Ze wou gewoon aandacht!Die antibiotica gaat wel een gevecht worden vrees ik. Heb hier ook bb al wel wat tips gezien om het te geven.
Aanbevolen berichten