Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ons konijntje heeft vanaf vorige week maandag erg last gehad van gas in z'n buik. Het borrelt erg hard, hij lag hele tijd languit, ogen half dicht en hij at niet meer dus we moesten hem dwangvoeren. Hij heeft primperid spuiten gehad en sinds zaterdagochtend is hij eigenlijk weer de oude. Hij eet zelf weer brok en hooi en is levendig, reageert op mij als ik bijv het eetbakje bijvul etc, wast zichzelf en z'n vriendinnetje veel. Enige probleem:zijn buik borrelt nog steeds en hij heeft nog plakpoep. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Zijn gedrag laat zien dat hij zich n stuk beter voelt en hij lijkt geen pijn te hebben, maar die borrelende buik zit me enorm dwars en kan niet goed zijn lijkt mij.

Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!!

Gr. Simone

Geplaatst:

Ben je naar de dierenarts geweest? Zo op afstand is het namelijk erg lastig om te zeggen wat je konijn heeft.

Want misschien is het wel niet gas in zijn buikje.

Ik heb namelijk een dame met darmprobleempjes en als zij een blokkade van haar heeft in haar darmpjes borrelt haar buikje ook heel erg.

Als ik jou was zou ik eventjes naar de dierenarts gaan, die kan toch iets verder kijken en alles goed beluisteren.

Mocht je wel naar de dierenarts zijn geweest en heeft je dierenarts gas geconcludeerd zal ik gewoon eventjes weer bellen en de situatie uitleggen.

Succes ermee!

Geplaatst:

Wat krijgt je konijntje allemaal? De plakpoep is natuurlijk niet goed, als hij weer goed zelf eet zou ik hem even op hooi en biks zetten maar geen groenvoer geven. Of zelfs even helemaal op hooi. Maar het is wel goed om even te overleggen met je dierenarts gezien je konijntje last heeft gehad van gas.

Geplaatst:

Misschien een massage van de buik? Luuk heeft dat een keer een borrel buik gehad. Na een paar keer lang en voorzichtig masseren kwam t weer los

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .