Stamper2011 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 (aangepast) Vanmiddag viel het mij op dat Stamper er compleet verkrampt bij lag, hij was daarnaast behoorlijk passief, reageerde vrijwel nergens op, wou niet eten, plaste ineens op de grond en bleef gewoon liggen, hij wou steeds drinken maar deed het uiteindelijk toch maar niet, lag half in zijn drinkbak, toen mijn vriend hem op schoot nam, wat hij normaal gesproken vreselijk vindt, reageerde hij niet eens. Ik merkte heel duidelijk dat hij totaal niet zichzelf was en dat er echt iets niet goed was. Meteen de dierenarts gebeld, waar wij vervolgens vrijwel direct terecht konden. Daar is hij vervolgens uitgebreid onderzocht. Ik was erg bang voor gas maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Er bleek ook geen sprake te zijn van een verstopping. Hij bleek geen haken te hebben. De dierenarts vond zijn oogjes er goed uitzien. Zijn temperatuur bleek goed te zijn. Hij kan nog normaal lopen. Al met al was er niks afwijkends te vinden. Het viel alleen wel op dat Stamper behoorlijk passief is en dat hij pijn heeft maar wat die pijn veroorzaakt is dus nog onduidelijk. Hij heeft een injectie gekregen met pijnstilling en een injectie om de darmen op gang te houden. Hij wil alleen nog steeds niks eten en ligt er nog steeds als een hoopje ellende bij. Als hij niet snel zelf wat gaat eten, moet ik beginnen met dwangvoeren. De komende dagen moet ik hem ook sowieso pijnstilling blijven geven. Ik hoop echt zo dat hij snel weer zelf wat gaat eten, dat hij zich snel weer wat beter gaat voelen en dat het weer helemaal goed komt met mijn mannetje. Ik kan behoorlijk slecht tegen dit soort dingen. Willen jullie voor hem duimen? 5 december 2013 aangepast door Stamper2011
nico Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Heel veel sterkte en ik hoop dat hij morgen weer actiever is
Stamper2011 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 Bedankt! Ik vind dit soort dingen altijd behoorlijk zenuwslopend. Hopelijk komt het weer goed met hem en is hij snel weer de oude.
nico Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Dat snap ik, mijn konijn wilden vorig jaar ook niet meer eten en alles kwam ook weer naar buiten en op den duur was ze zo mager dat we dachten dat ze het niet ging reden, maar we hebben niet opgegeven op den duur werd ze weer actiever en bleef eten ook binnen en met de tijd is ze ook weer op oude gewicht gekomen. Het is gelukkig allemaal goed gekomen, dus volhouden
Flappietjes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Bedankt! Ik vind dit soort dingen altijd behoorlijk zenuwslopend. Hopelijk komt het weer goed met hem en is hij snel weer de oude.Het vergt inderdaad veel van je krachten. Veel goede moed. Ik duim heel hard voor Stamper!
Stamper2011 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 Bedankt voor het duimen!Nico: Hier komt het vast ook wel weer goed. Ik vind het alleen altijd behoorlijk eng als 1 van mijn konijnen niet wil eten. In Mei ben ik 1 van mijn konijnen verloren door gas, waardoor de schrik er nog altijd goed in zit. Ik moet er niet aan denken om nog een konijn te verliezen. Gelukkig blijkt er bij Stamper geen sprake te zijn van gas maar wat het wel is? De dierenarts heeft hem uitgebreid onderzocht maar heeft echt niks afwijkends kunnen vinden.
Stamper2011 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 Lijkt wel een epileptische aanval.Een epileptische aanval ziet er in mijn beleving heel anders uit. Ik vind het daar zelf totaal niet op lijken.
Stamper2011 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 Nee hij is nog steeds keurig op gewicht. Vanochtend was er ook nog niks aan de hand. Het begon vanmiddag ineens.
Flappietjes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Vergeet mijn vraag want ik herlees nu dat er niets opvallends te vinden was...
Flappietjes Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Nee hij is nog steeds keurig op gewicht. Vanochtend was er ook nog niks aan de hand. Het begon vanmiddag ineens.Ok, laat ons hopen dat het een tijdelijke dip is en dat er morgen al wat beterschap is..
Stamper2011 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Geplaatst: 5 december 2013 Nou inderdaad. Ik heb hem zojuist gedwangvoerd en ga zo naar bed. Nou maar hopen dat het morgen weer wat beter met hem zal gaan.
Sammuis Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Twee duimen voor dat mannetje van je! En probeer zelf idd te slapen, dan kun je er morgen weer voor hem zijn. Maar hopelijk is hij morgen weer zichzelf (ik sluit het niet uit als er nu niets te vinden is)!
marga Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Hopelijk komt er snel verbetering en dat hij weer zelf gaat eten, sterkte ermee, en zeker duim ik.
CynthiatB Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Ze houden je bezig hƩ die boefjes!Ik weet precies hoe je je voelt, als Pip weer eens niet eet schiet bij mij ook heel erg de stress erin.Hopelijk knapt hij snel op, hopelijk verdwijnt het vannacht net zo mysterieus als dat het is gekomen.Ik duim voor jullie!
Babbely Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Epileptie is er in verschillende gradaties.
Marjoleintje Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Hm.... ik heb dit nooit meegemaakt met een konijn, maar is het zeker dat Stamper nergens een wondje heeft? Misschien een wat diepere kras? Mijn kat was ook op een dag zo apathisch als maar zijn kon - bood geen enkele weerstand - en zij bleek bloedvergiftiging te hebben opgelopen. (Door een wondje, veroorzaakt door waarschijnlijk een nagel met bacteriƫn eronder, dat we pas bij de DA ontdekten omdat het echt verstopt in haar oksel zat.) Antibiotica heeft toen gelijk enorm geholpen.Geen idee hoor, of het dat kan zijn, maar het schoot me even te binnen
Gridje Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Jeetje Stamper2011 dat is schrikken! ik hoop dat hij vandaag opknapt (opgeknapt is) hier ga ik hard duimen voor jou en je nijn!!!
bunbun beauty Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 heel veel sterkte! hoe gaat het nu met stamper?
Stamper2011 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 Bedankt voor het meedenken en duimen allemaal! Stamper is helaas nog niet weer zichzelf maar begint inmiddels wel weer een klein beetje zelfstandig te eten, als je maar lang genoeg aan blijft dringen. Het is niet veel wat hij binnen krijgt, maar alle beetjes helpen en het is een begin natuurlijk. Verder doet hij niks anders dan slapen en zit duidelijk niet lekker in zijn vel. Ik vraag mij nog steeds af wat er met mijn mannetje aan de hand is. Wel heel lastig als je goed merkt dat er wat aan de hand is, maar je geen idee hebt wat de oorzaak is. Babbely: Ik kan mij echt niet voorstellen dat er sprake is of is geweest van epileptie. Het zag er eerder uit als totaal niet weten hoe hij moest gaan zitten of liggen vanwege pijn. Hij ligt er nou wel gewoon normaal bij, zoals hij dat normaal gesproken ook doet.Marjoleintje: Ik heb zelf geen enkele wondje kunnen ontdekken en de dierenarts heeft ook geen wondjes gezien. De dierenarts denkt dat hij misschien een rare sprong heeft gemaakt of ergens tegen aan is gebotst, waar hij nou last van heeft. Hij verwacht dat het binnen een paar dagen wel weer over zal zijn gezien er totaal niks afwijkends te vinden is. Zo niet dan moeten we terug komen.
bunbun beauty Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 hij heeft wel heel veel pech de laatste tijd, eerst dat gedoe met z'n ogen en dat snot daarna flipt z'n vriendinnetje helemaal en nu heeft ie zich geblesseerd.. :erf:
Stamper2011 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 Stamper is inderdaad een eerste klas pechkonijntje. Dat begon al toen hij nog maar net bij ons was. Wij noemen hem dan ook vaak Stumpertje in plaats van Stamper. Ik heb het vaak behoorlijk met hem te doen. Hij zit nou ook heel zielig in zijn hok met zijn oogjes dicht, eigenlijk de hele ochtend al.
Aanbevolen berichten