Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enkele weken heeft Niacine een kale onderbuik/schaamstreek. Eerst was het heel klein en zag ik het niet zo goed. Daarna werd het wat groter met donshaartjes.

Ze lijkt er geen last van te hebben, het stinkt niet, geen wonden, geen korstjes, geen schilfertjes. Het is ook niet nat, of donker gekleurd, plakt niet. Ze is heel vrolijk en druk en heeft nergens anders kale plekken. De andere twee konijnen hebben nergens last van.

Ze is nu een maand of 4 of 5.

In de kooi liggen houtkorrels en er is niets waar ze zich aan zou kunnen verwonden. Ze schuurt ook nergens tegenaan.

Dat wat donkere is een klitje. De boel klit daar best wel bij elkaar. Misschien komt dat omdat ze een baardkonijn is met satijnvacht. Ik kan er werkelijk niets aan doen. En borstelen is ook niet ideaal op dat plekje...

Herkent iemand dit? Zouden het misschien klitjes kunnen zijn die later gewoon loslaten en een kale plek veroorzaken?

57n3.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat het klitjes zijn die er door je konijn afgetrokken worden of eraf vallen.

Maar klitjes kunnen voor een konijn erg onaangenaam zijn, als het teveel word gaat het aan de huid trekken en irriteren.

Plus dat de huid niet kan ademen en hetnog meer gaat irriteren.

Ik zou de kklitjes die er nu nog zitten voorzichtig wegknippen voor ze nog kaler word of het gaat zwaar irriteren.

En dan goed bijhouden met borstelen af en toe, het is niet fijn voor je nijntje maar het zal toch moeten. ..

Geplaatst:

Heb er gisteren 4 plukjes uitgeplukt. Die klitten laten ook zomaar los en ze leek het niet erg te vinden dat ik die klitten eruit plukte. Er zijn geen nieuwe klitten bijgekomen en ze heeft nu een superzacht donsbuikje. Ik ga het in de gaten houden als het donshaar weer volgroeid is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .