Ga naar inhoud

Vraagjes over castreren ...


Stamperlove

Aanbevolen berichten

Hallo!

Zoals jullie misschien al wisten hebben ik sinds een week een nieuw konijn erbij : Tobi. Normaal word Tobi binnenkort het maatje van onze voedster Stamper,maar natuurlijk als je je konijnen lief bent laat je je mannetje toch castreren.

Nu heb ik enkele vraagjes:

Ik heb aan mijn dierenarts dingen gevraagd over castreren en dit zijn de antwoorden:

Hallo Shana,

Een castratie van een mannelijk konijn kost rond de 70 euro. (verdoving,naald,draad,pijnstiller,antobiotica..)

Wij gebruiken gasanthenasie (goed ??)

Pijnstilling hoeft meestal niet maar je kan altijd komen afhalen.

Zou dit een goede zijn ?

mvg,

Shana :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo!

Al een tijdje geleden!

Ik ga maandag afspraak bij de DA maken voor in de komende week te komen voor inenting + check up en dan kan ik meteen vragen wanneer ik heb mag laten castreren.

Als hij gecastreerd is (ben van zin in Januari te laten doen en dan heb ik geen verlofperiodes) Moet je er dan echt een hele week bij zijn? Zou het goed zijn als ik hem bv. vrijdagavond binnen doe om te laten castreren en dan kan ik hem het hele weekend in het oog houden,zou dat lang genoeg zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een mannetje is dit meestal niet nodig. Ik had mars op donderdag laten castreren en was t/m zondag vrij. Mars dronk echter niks dus toen is mijn moeder 2x per dag een hele week bij hem langs geweest en waren wij er savonda weer. Dus als alles goed gaat heb je geen week nodig.

Goed dat je voor de enting en check up gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen!

Ik ben net terug van de dierenarts om Tobi te laten inenten en gezondheidscheck. Natuurlijk bleef hij NIET stilzitten en verzette hij zich hevig,maar we hebben hem kalm gekregen. Algoed zijn er geen gewonden gevallen haha.

Mijn dierenarts raadt aan pas te laten castreren op zijn 5 maand (eind februari dus) en dan 2-4 weken te wachten voor je ze koppelt. Bij mij zou dat dus perfect uitkomen tegen dat ze gekoppeld mogen worden,heb ik verlof! Super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pomme heb ik laten castreren toen hij bijna 4 maanden was. Was toch iets te vroeg denk ik. Het was allemaal nog heel erg klein al kon je het aan de buitenkant al wel voelen. Ze hebben vrij lang moeten zoeken en omdat de huid nog zo dun was is de hechting er veel te vroeg uit gesprongen... Ik zou dus wel even wachten tot 5 maanden inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn exram was ook 5 maanden toen hij gecastreerd werd.

De eerste dag was hij heel zielig en heel suf. De volgende dag rende hij al vrolijk rond. Ik heb zelfs een ram gehad die dezelfde dag al weer volop ging rondlopen, die had echt nergens last van. Het zal wel per diertje verschillend zijn.

Succes en vertroetel hem maar goed als het zover is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Ik heb ze gisteren nog eens naar elkaar laten gaan (Stamper in ren in garage en Tobi voor de ren) Ze duwde hun neusjes tegen elkaar en bleven zo een tijdje zitten (geen gebijt of gekrab of geknor ofso) dus ze vinden elkaar leuk! Vind het zo zielig Tobi glipt altijd mee naar de garage en rent naar Stamper en dan zitten ze daar en willen ze naar elkaar. Nadat Tobi altijd terug mee naar binnen gaat probeert Stamper alles te doen om eruit te kunnen! Echt zielig! Ik kan echt niet wachten tot ze samen kunnen hihi! Maar nu ga ze niet meer bij elkaar laten anders vind ik het nog zieliger! :( :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .