Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier weer een vraag van een overbezorgde konijnenmama.

Archimedes woont hier ondertussen alweer 3 weken en sinds eergisteren heb ik hier en daar kleinere keuteltjes dan zijn normale keutels gevonden. Dus ben ik direct gaan opzoeken of dit kwaad kan. Op internet las ik veel verhalen over kleinere keutels, dat konijnen dan darmproblemen hebben, steeds minder of niet eten en er zelfs dood aan kunnen gaan. Maar mijn konijn eet nog steeds evenveel (zelfs een beetje meer) dan de eerste weken en er liggen ook nog een hele hoop normale keutels in zijn hok, slechts af en toe wat kleintjes, dus de verhalen van op internet komen hier niet mee overeen. (Ik ben er ook redelijk zeker van dat het geen bdk zijn) Voor de rest is er ook geen enkel teken van ziekte of pijn aanwezig, maar ik vraag het hier toch maar eens voor de zekerheid, hebben mensen hier ervaring mee en moet ik mij zorgen maken? (Hier thuis beschouwen ze mij al als paranoïde maar toch, alles voor het konijn hé :yes:)

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad, hier zitten er ook af en toe best wat kleintjes tussen. Let gewoon op het geheel. Als dat er goed uit ziet en niet te zacht is zal ik me niet zo druk maken.

Zolang ze maar goed eet en drinkt.

aangepast door Nemolientje
Te snel
Geplaatst:

Hier ook hoor, af en toe een kleintje ertussendoor. Als het echt meer kleine keuteltjes dan normale keutels worden, dan moet je gaan opletten. Vaak helpt het hier al om de hoeveelheid biks en groenvoer eventjes te verminderen. (Of te kijken wat voor groenvoer ik heb gegeven; soms reageren ze op bepaalde soorten wat gevoeliger.). Dan eten ze vaak ook weer wat meer hooi, en hooi is natuurlijk goed voor de darmen. :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .