Ga naar inhoud

Coccidiose herstel..


Levi

Aanbevolen berichten

Ons lieve Mylo toch naar de dierenarts gebracht na al een lange tijd aan de diarree en plakpoep.

eindstand was toch coccidiose..

ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik hem kocht, want toen ik deze lieverd kocht was zijn kont en achterpootjes al keihard van de poep, maargoed, ik dacht misschien een vies nestje of door het vervoeren naar de winkel.

Achteraf was dit dus niet zo. Ik heb nog met hun gepraat, over misschien een eventuele toegemoed koming, want je zult het niet geloven maar je hebt 6 maanden garantie. zoals ze ook bij een vriendin van mij deden was een grote mond geven dat ik hem maar had moeten brengen en nu niks kunnen doen.

sorry, maar als ik gehecht ben aan mijn konijntje ga ik hem niet terug brengen en ben ik zeker niet te paaien met een gezond konijn!!! nooit meer naar die winkel dus, en ik heb hier ook divebo over gebeld..

om verder te gaan met mijn verhaal,

Oke, coccidiose had de dierenarts vastgesteld. We kregen medicijnen, 2 dagen 0.4 ml geven, 5 dagen niets, en weer 2 dagen 0.4ml geven.

dat hebben we gedaan, en ow ow wat vindt hij dit vreselijk!! Het is echt zielig hoe ik het hem moet geven, máár, de plakpoep en diarree is nu wel weg..

alleen nu is er nog 1 ding,

wij hebben hem nog nóóit zien liggen, alleen maar verkrampt zitten. Vanaf dag 1 dat we hem hadden. Logisch, hij had pijn. Maar nu de coccidiose weg is, zou hij toch echt moeten gaan liggen ?! Hij zal toch moe zijn? lekker willen ontspannen, zoals bijna alle, en ons vorige konijntje wel deed!!

Dit maakt me een beetje zorgen,

Net dus weer de dierenarts gebeld, en zij zei ons een Snugglesafe Heatpad, en probioticum.

mijn vraag was,

waar kan je probioticum halen, en een snugglesafe ?!

De snugglesafe vind ik op "Webshops" her en der wel heel erg prijzig!! Of heeft iemand er toevallig 1 liggen ? ik noem maar iets. ( of een andere oplossing van een soort kruik ?? )

na een 2 weken tot een maand zou onze lieve Mylo echt lekker ontspannen languit moeten gaan liggen, en anders is er echt iets goed mis alsnog..

iemand tips ? ervaringen ?

dit is de eerste keer dat wij een 'ziek' konijntje hebben/gehad.

Liefs, Chan en Mylo

( mijn gebruikersnaam is Levi omdat ik niet weet hoe ik dit moet veranderen naar Mylo )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft zonet coccidiose gehad.

Het enige symptoom dat ze vertoonde was fel vermageren.

Mijn DA, werkt samen met de opvang waar ik voor Muffin (coccidiose) haar partnertje Marcel ben gaan halen.

Ik moest 5 dagen 0.40ml geven, 5dagen niets en dan opnieuw 5 dagen 0.40ml...ze is op 2 weken tijd 332gr bijgekomen.

Volgens mij is de dosering te of het is te zeggen het aantal dagen te weinig. Baycox is ook voor gevogelte en daar geldt 2 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke

Ja ik vond 2 dagen wel 5niet en 2dagen wel ook al zo weinig!

Maargoed, ik hoop dat het nu beter gaat?

Wat heb jij toen allemaal gedaan? Ons konijntje wilt dus echt niet liggen nog dus ik denk dat hij nog veel pijn heeft...

En welke kruik bedoelde jij met die haartjes? Ik dat die snuggle of een andere ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van een Snugglesafe is dat hij enorm lang warm blijft, veel langer dan een kruik en een fijne vorm heeft voor konijnen.

Op het Bunnybin winkeltje kan je zowel probiotica als de snugglesafe bestellen:

post-569-13922878431887_thumb.jpg

post-569-13922878432164_thumb.jpg

Een snugglesafe heb je enorm lang plezier van :)

aangepast door Eefje
Links verwijderd, zie regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander voordeel van een snugglesafe t.o.v. een kruik vind ik ook zeker de veiligheid. Als een kruik lek gaat is ten eerste je hele hok nat en binnen no time koud, ten tweede, als er heet water in zit en je konijn bijt het kapot, heet water over je konijn heen.. Een snugglesafe kunnen ze ook niet kapot bijten. Ik ben erg blij dat ik er eentje heb liggen, voor het geval dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog maar even een snugglesafe besteld. 17 euro incl verzendkosten scheelt me een hoop met de 35 euro die ze vorige keer er voor vroegen. Vanavond of morgen maar even achter de naaimachine duiken om wat hoesjes extra te maken. Als ik het nog kan haha. Tot dan mogen ze nog lekker tegen de harige kruik aan liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .