Ga naar inhoud

Castratie ram van rond de 50 euro in Overijssel.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb laatst gevraagd naar de kosten van een castratie bij een ram bij 2 konijnkundige dierenartsen rond Twente, de dierenkliniek Enschede en de dierenkliniek Twente. Nou vind ik de kosten wel hoog, rond de 80/90 euro, kijkende naar het gemiddelde van rond de 50 euro. Bij 'de konijnenloveday' van dierenkliniek Twente betaal je maar 52 euro, alleen moeten er wel genoeg aanmeldingen zijn en ik weet niet hoe lang dat gaat duren. Vandaar mijn vraag; weet iemand een konijnkundige dierenkliniek waar ze rammen castreren rond de 50 euro en het liefst rond Twente/in Overijssel? Desnoods betaal ik de castratie wel bij één van de boven genoemde dierenklinieken, maar goedkoper zal toch wel fijn zijn :)

Alvast bedankt :)

Geplaatst:

Erg goede dierenartsen zijn yvonne Simon van art4dieren (Haaksbergen, Hengelo), de dierenarts op de robert stolzstraat (Hengelo) en Menno von Brucken Fock van dierenkliniek Almeloord (Almelo). Wat de kosten daar zijn durf ik niet te zeggen, maar misschien zou je kunnen bellen.

Geplaatst:

Konijnkundig is misschien bij andere zaken zeker wel handig en aan te bevelen.Maar als een doorsnee da nog geen konijn kan castreren dan mag hij wel heel rap zijn diploma inleveren,want het is nl. een erg eenvoudige ingreep die echt in luttele minuten is geklaard.Ik zou dus gewoon rondbellen en de goedkoopste kiezen.

Geplaatst: (aangepast)

Zomaar naar een onbekende DA gaan omdat hij de goedkoopste is, zou ik nooit doen! Je wilt toch weten waar je nijn terecht komt! Ik heb dat ooit is gedaan met castratie katten, op aanraden van een vriendin, groot drama en ontstekingen, nee, nooit meer!

aangepast door Babbely
Geplaatst:

Konijnen reageren toch wat moeilijker met narcose en dat is voor mij alleen al reden genoeg een arts te willen die verstand van konijnen heeft. Daarnaast blijft het een operatie en hoe klein de kans ook is er is altijd kans op een complicatie, toch wel fijn om dan een goede arts te hebben.

Het gaat wel om een levend wezen en om voor de goedkoopste optie te kiezen puur vanwege het geld zou ik zelf nooit doen.

Geplaatst:

Een castratie is inderdaad één van de simpelste dingen die er bestaan, elke dierenarts zal dat wel kunnen. Wat dat aan gaat hoef je geen kundige te hebben. Maar inderdaad de narcose is een ander verhaal.

Geplaatst:

Ik ga volgende week een afspraak maken bij één van de bovengenoemde dierenklinieken. Ik ga sowieso liever naar een konijnkundige dierenarts, dan heb ik namelijk ook de zekerheid dat er zo goed mogelijk wordt omgegaan met mijn nijn. Net dat beetje meer betalen vind ik dan niet zo erg. Zijn vriendinnetje is er ook inmiddels al, echt zo'n lief ding :). Ze staan op het moment apart in een ren, maar zijn wel nieuwsgierig naar elkaar en snuffelen/likken door de tralies door. Geen enkel vijandig trekje :biggrin:.

Geplaatst:

Hallo mede enschedeer!

Tenminste denk dat je in Enschede woont?

Ik zelf zit inmiddels bij dierenkliniek Enschede, en kan zeggen dat ik daar altijd heel erg goed wordt geholpen. Vooral Esther van Sprang bevalt ons heel goed. We zijn regelmatig klant wegens de problemen van Pip met haar darmen, afgelopen donderdag ook weer bij Esther van Sprang geweest ze heeft ontzettend goed geholpen.

Pip (voedster) is bij dierenkliniek Enschede ook gecastreerd. Ik had er een ontzettend goed gevoel bij en dat bleek te kloppen. Alles is heel netjes gegaan.

Dierenkliniek Twente heb ik niet zulke goeie ervaringen mee, en ondanks dat het hier op de hoek zit ga ik toch naar Dierenkliniek Enschede. Maar dat is natuurlijk eigen ervaring.

Je moet ergens voor kiezen voor je gevoel goed bij is!

Geplaatst:

Jup, ik woon in Enschede :)

Ik denk erover na om morgen een afspraak te maken bij dierenkliniek Enschede. Weet jij misschien of je ook buiten de konijnenloveday pijnstillers krijgt en een gratis gebitscontrole?

Geplaatst:

Aaah kijk aan wat gezellig!!

Ik kreeg bij Pip gewoon pijnstillers mee, ze was wel een voedster. Ze doen daar nooit zo moeilijk over is mijn ervaring! Gewoon even om vragen! Mochten ze er nou wel moeilijk over gaan doen en het blijkt later echt nodig te zijn dan heb ik hier nog wel wat in huis! Of even bestellen via internet?

Bij Pip hebben ze tijdens de operatie inderdaad direct naar het gebit gekeken. Ik geloof wel dat ze daar ook direct naar kijken, dat heeft ze me toen wel verteld. Maar je kunt ook gewoon even aangeven dat je graag wilt hebben dat ze daar naar kijken, moet lijkt me geen probleem zijn.

Geplaatst:

Dierenkliniek Enschede zeer goede ervaringen mee. Ga nu naar diermedisch centrum Goor.

Deze mevrouw weet werkelijk waar alles van konijnen en ga hier nooit meer weg

Geplaatst:

Eerste Bliksem is twee keer onder zeil geweest bij bij dierenkliniek enschede 1 keer voor castratie, goede ervaring en gratis nacontrole.

Ik heb niks mee naar huis gekregen aan pijnstilling. Buiten dat hij beetje groggie was was hij snel wakker en at goed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .