Ga naar inhoud

teddy dwerg van 8weken oud heeft rare ontlasting!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen!

Ik heb jullie hulp nodig! Ik heb vorige week een konijntje gekocht van 7weken oud bij een fokker. Vanaf dag 1had ze al zachte ontlasting dat ze zelf niet schoon maakt! We hadden overgangs voer mee gekregen en gebruikt het was ook het zelfde dat ik ook gebruik kasper fauna food (biks) en ik geef uiteraard heel veel hooi! Maar het blijft maar zitten! Ze is energie vol komt vrolijk naar het deurtje toe om een aai te krijgen! En de ontlasting is niet heel dun eigenlijk het zelfde als de ochtend ontlasting maar het blijft de hele dag door vies! Wat kan ik nu doen? Moet ik alleen hooi geven? Of over gaan op selective, heb ik ook in huis?

Hoop snel jullie advies te krijgen!

Geplaatst:

Ik denk dat het verstandig is om even met de dierenarts contact op te nemen. Vooral jonge konijnen zijn gevoelig voor Coccidiose. Ik zeg niet meteen dat ze dat heeft. Maar dat is wel het eerste wat in mij opkomt.

Geplaatst:

Ik zou even contact opnemen met de fokker, want misschien heeft zij wel meer problemen bij broers/zusjes/moeder en weet zij al wat ze heeft. Al weet ik niet hoe serieus deze fokker is als de jongen al te vroeg bij de moeder weg gaan.

En even de ontlasting laten onderzoeken bij de dierenarts. Wel verstandig met zo'n jong konijntje.

Wellicht heb je een foto van de ontlasting om te zien hoe dun/dun het is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .