Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet zeker of ik dit in het juiste forum post, maar doe het toch maar even hier.

Uit nieuwsgierigheid: hoe komt het dat de oren van mijn nijnen kouder zijn wanneer ze slapen dan wanneer ze door het huis rennen, eten, snuffelen, dingen slopen, maw wakker zijn?

Is er misschien nog iemand?

Geplaatst:

Is dát het? Ik ben steeds bang dat mijn kleintje het te koud heeft snachts omdat r oortjes dan zo koud zijn!

zelfde verhaal dus...

Ik lees even verder mee ;)

Geplaatst:
Bij mensen daalt de lichaamstemperatuur tijdens de slaap, ik gok dat het bij dieren niet anders is.f

Oh, een logische verklaring :-) dankje! Ik zal ze hier eens gaan instoppen.

Geplaatst:

Nou .. dat kán inderdaad een verklaring zijn.. Ik had alleen het gevoel dat ze al koude oren kreeg wanneer de avond begint.. maar ik weet natuurlijk niet wanneer ze slaapt, want wanneer ik aan kom lopen hupt ze al weer rond ;)

Maar moeten wij hier dan ook wat mee? om ze warmer te houden?

Geplaatst:

Nooit zo bij nagedacht, grappig dat je dat verschil voelt. Het lijkt me zoals Nouck zegt wel simpel te verklaren. In rust daalt de lichaamstemperatuur iets. Als ze actief zijn komt er energie vrij, de bloedstroom komt meer op gang en de warmte wordt afgevoerd naar de oren, waar veel bloedvaten zitten.

Geplaatst:
Kyra heeft altijd koude oren, nouja niet in de zomer maar iedere keer als ik nu voel zijn ze koud.

Maar haar nekkie is wel warm.

Bazinga's konijnen zitten binnen, dus dan is het anders. Hier hebben ze ook koude oren (de ene keer wat kouder dan de andere).

Geplaatst:

Zolang ze inderdaad in het kuiltje bij de nek niets koud zijn, valt het wel mee hoor! Gezonde dieren zijn niet zomaar onderkoeld, zeker binnenshuis niet!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .