Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

mijn konijntje, leeuwtje, van vijf maand eet sinds de afgelopen week geen biks meer, hij eet nog wel hooi en hij drinkt ook nog water. Ik ben hiervoor eergisteren. naar de dierenarts gegaan, en die zei dat er niks mis was. Hij eet echter ook niet zijn blinde darm keutels meer op deze liggen gewoon in zijn hok. Hij is nog wel heel actief verder als die uit zin hok is.

Mijn vraag is nu of het echt niet erg is dat hij geen biks meer eet. Hij krijgt btw science selective.

Leeuwtje is ook vier week geleden tevens al bij de dierenarts geweest voor het minder eten, toen had die een verstopte darm en die problemen waren na een week verholpen met medicatie.

Dit is mijn eerste konijn en heb hier nog niet heel veel ervaring mee en misschien ben ik ook wel gewoon overbezorgd.

Groetjes

Geplaatst: (aangepast)

heeft de da ook naar haakjes gekeken? anders zou ik idd een andere biks proberen zoals hopefarms supertrio of beaphar care+.

het is mogelijk om een konijn geen biks te geven maar dan kan je er nooit voor zorgen dat hij ook echt binnenkrijgt wat hij moet hebben aan voedingsstoffen.. en als je je konijntje geen biks meer wil geven moet je er wel rekening mee houden dat hij verschillende soorten hooi en heel veel groenvoer moet krijgen en verschillende soorten vers gras en kruiden wil je een beetje aan de voedingsbehoeften kunnen voldoen zonder biks. ik zou echt eerst andere soorten biks proberen omdat er toch echt dingen in zitten die ze nodig hebben. en als de da niet naar haakjes heeft gekeken daar toch nog even naar laten kijken..

aangepast door bunbun beauty
Geplaatst:

Er is van Hope Farms ook Hope Farms Rabbit Select,dat is wel een gemengd voer.Maar bij slecht etende konijnen heb ik hier al vaker goede resultaten mee gezien.Vaak vinden ze het zo lekker dat ze dan ook echt alles opeten en er geen sprake is van selectief eten.En gewoon kleine beetje aanbieden.Eet Leeuwtje wel groentes?Dat hij wel hooi eet en nog voldoende drinkt is iig een goed teken.

Geplaatst:

Ja de dierenarts heeft na haken gekeken, die heeft die niet. Voor de rest eet die goed alleen de biks is een probleem. Dan ga ik vanmiddag direct uit mijn werk even langs de dieren winkel om het voer van hope farm te halen!

Geplaatst:

Hoe is het gewicht van jouw konijn? Ik vind het geen verkeerd idee om een ander voer te prober maar dat hij zijn bd keutels niet op eet is echt niet normaal. Is jouw dierenarts konijnenkundig? Zo niet, zou je nog een second opinion kunnen vragen bij een konijnenkundige dierenarts. Desnoods eerst telefonisch :)

Geplaatst:
Ja de dierenarts heeft na haken gekeken, die heeft die niet. Voor de rest eet die goed alleen de biks is een probleem. Dan ga ik vanmiddag direct uit mijn werk even langs de dieren winkel om het voer van hope farm te halen!
Op zich is dat niet echt een heel groot probleem,ik begrijp je ongerustheid wel,maar bij een menu van goed hooi(hooi is het allerbelangrijkste!) en dit kan je afwisselen met diverse smaken kruidenhooi en groentes,dan kan een konijn ook prima zonder biks.Eigenlijk geef ik biks om net datgene wat ze niet uit hun hooi en groentes halen,dat ze dat dan uit hun biksjes kunnen halen.Maar probeer gewoon eens de Hope Farms Select,en wie weet vind hij het heerlijk en eet hij dadelijk weer goed.
Geplaatst:
Hoe is het gewicht van jouw konijn? Ik vind het geen verkeerd idee om een ander voer te prober maar dat hij zijn bd keutels niet op eet is echt niet normaal. Is jouw dierenarts konijnenkundig? Zo niet, zou je nog een second opinion kunnen vragen bij een konijnenkundige dierenarts. Desnoods eerst telefonisch :)
Goede tip is om inderdaad het gewicht van je nijn in de gaten te houden!
Geplaatst:

Mijn dierenarts is wel konijn kundig dus daar zit het wel goed mee denk ik. Het gewicht van leeuwtje is ook constant, dus ik hoop dat hope farm gaat werken.

Maar hoe zit het dan met de bdk? Ik lees dat ze die niet op eten als ze teveel biks eten maar dat is hier dus niet het geval.

Geplaatst:

Boris heeft nog nooit zijn bdk's gegeten, vanaf het moment dat hij binnenstapte, hoe we ook voeren, hij verdomd het!

Nou moet ik er wel bij zeggen, hij spoort helemaal niet. Zou het een mens zijn...........levenslange therapie!

Geplaatst:
Ik heb hope farm super trio gekocht staat nu een uur bij hem, hij snuffelt er wel wat aan maar eet er nog niks van :(

Super trio ken ik niet,is dat gewone biks?Ik zei Hope Farms SELECT.

Packshot_Rabbit_Select.jpg

Geplaatst:

Ja dat zie ik nu ook,maar dat zijn voertjes die net als Science Selective allemaal het zelfde zijn om selectief eten tegen te gaan.Hope Farms Select is juist gemengd voer,maar de meest kieskeurige konijnen die ik ken eten het graag juist omdat het uit verschillende dingen bestaat.Als hij het dan eenmaal wil eten(dat hopen we dan maar)dan kun je later altijd weer langzaam terug naar Science Selective als je dat zou willen.Maar voor nu wil je hem graag aan het eten hebben.

Geplaatst:

Een klein zakje HF Select kost trouwens maar € 3,99 bij Intratuin.Zelf toevallig ook vandaag een zakje gekocht ter afwisseling en die van mij vielen er gekijk op aan,die krijgen normaal ook SS.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .